انتقال آب از عمان راه حل پایدار تامین آب برای یزد است

به گزارش تعطیلات رو، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین آب مهمترین اولویت استان یزد است، گفت: انتقال آب از عمان راه چاره پایدار تامین آب برای یزد است.

انتقال آب از عمان راه حل پایدار تامین آب برای یزد است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از یزد، سیدابوالفضل موسوی بیوکی عصر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی مبحث پنحم مقررات ملی ساختمان گفت: اولویت اول و موضوع حیاتی استان یزد، موضوع آب، تامین آب و متعلقات آن است.

وی اعلام کرد: تامین، مصرف، بازیافت و مسائل مختلف مرتبط با آب از مهمترین اولویت های استان یزد است که باید نسبت به برطرف آن تمام کوشش خود را به کار ببریم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان یزد به این نتیجه رسیدیم که به غیر از راه های موجود تامین آب باید آب را از دریای عمان به استان انتقال دهیم.

موسوی بیوکی انتقال آب به استان یزد از دریای عمان را راهکاری پایدار برای تامین آب یزد دانست و گفت: پیشنهادهایی می گردد که کولر گازی جایگزین کولر آبی گردد اما از طرف دیگر نظرات کارشناسی امکان چنین کاری را به دلایل تخصصی رد می نمایند.

وی اعلام کرد: اگر بخواهیم به مسئله آب بپردازیم، به موضوعات مختلف دیگر از جمله فضای معماری، مصالح مصرفی در ساختمان ها، انرژی مصرفی برای خنک کردن فضا، مصرف انرژی هم وارد می شویم چرا که تمام این موارد به مصرف آب مرتبط می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: باید از بین مصالح موجود، مصالحی مورد استفاده قرار گیرد که استانداردهای موجود در زمینه های مختلف را داشته باشد.

موسوی بیوکی با اشاره به اینکه خط اول انتقال آب استان یزد حداقل باید تا بیش از 50 سال آینده دوام داشته باشد، گفت: برای انتقال آب به استان یزد هم باید از بهترین مصالح و مواد مصرفی استفاده گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 542

به "انتقال آب از عمان راه حل پایدار تامین آب برای یزد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از عمان راه حل پایدار تامین آب برای یزد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید