ایران خواهان توسعه همکاری های ریلی با ایتالیا شد

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: مدیرعامل رجاء در دیدار با سفیر ایتالیا ابراز امیدواری کرد با همکاری سفارت ایتالیا در ایران روابط دو کشور در زمینه توسعه همکاری ها در حوزه حمل ونقل ریلی بیش از گذشته گردد.

ایران خواهان توسعه همکاری های ریلی با ایتالیا شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رجاء، سید حسن موسوی نژاد در این دیدار، همکاری های گذشته رجاء با شرکت های حوزه صنعت ریلی در زمینه ساخت ناوگان مسافری را مورد تأکید قرار داد و گفت: قراردادی در سالهای گذشته بین رجاء و یک شرکت ایتالیایی در زمینه ساخت واگن های مسافری در حال انعقاد بود که متأسفانه به دلایلی متوقف شد و امیدواریم این روابط از سر گرفته گردد.

وی با اشاره به برنامه های دولت و حمایت های وزیر راه و شهرسازی از توسعه صنعت ریلی در کشور به عنوان یکی از مهم ترین اولویت ها اضافه نمود: تمایل داریم با توسعه روابط و همکاری سفارت ایتالیا ضمن شناسایی شرکت های فعال در حوزه ریلی به ویژه در بخش های فراوری واگن، فعالیت های دوجانبه را گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با تاکید بر واگذاری این شرکت به یکی از بزرگ ترین سازمان های مالی کشور یعنی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: با حمایت های این سازمان از برنامه های رجاء به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی ایران که حدود 70 درصد جابجایی های مسافر در بخش ریلی را بر عهده دارد، آماده همکاری های فیمابین با کشور ایتالیا در توسعه بخش مسافری ریلی و صنعت گردشگری هستیم.

سفیر ایتالیا نیز گفت: ایتالیا نخستین کشوری بود که با یک هیات بلند پایه در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران حضور یافت و با حضور مسئولان عالی رتبه این کشور در ایران نشان داد که آماده همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه مالی و بازرگانی است.

لوکا جانسانتی با اشاره به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی ایران به توسعه صنعت حمل ونقل ریلی گفت: سفارت ایتالیا در ایران آماده است تا به عنوان پل ارتباطی بین دو کشور، ضمن معرفی ظرفیت های موجود در این حوزه در کشور ایتالیا، با برقراری ارتباطات و ملاقات های دو یا چند جانبه همکاری های جدیدی را در صنعت ریلی و گردشگری رقم بزند.

وی به آمادگی مسئولان ارشد راه آهن دولتی، جامعه صنعتی و بازرگانان ایتالیا برای حضور در ایران جهت مذاکره و همکاری اضافه نمود: در حوزه همکاری های گذشته رجاء بایک شرکت ایتالیایی، بنا داریم در صورت علاقه طرف ایرانی، با توجه به تغییرات در شرکت ایتالیایی و قراردادهای فعلی و گذشته شرکت مذکور، این ارتباط و همکاری را برقرار کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 447

به "ایران خواهان توسعه همکاری های ریلی با ایتالیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خواهان توسعه همکاری های ریلی با ایتالیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید