ایران می تواند در مبارزه با تروریسم به ایتالیا یاری کند

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سنای ایتالیا روابط دو کشور را تاریخی خواند و برگزاری سومین دور از گفتگوهای حقوق بشری دو کشور را نشانه تعامل خوب هر دو کشور در این زمینه دانست.

ایران می تواند در مبارزه با تروریسم به ایتالیا یاری کند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

دبیر ستاد حقوق بشر در این دیدار توضیح داد که گفتگوی حقوق بشری با ایتالیا بدور از تعصب و پیش داوری بوده و بر موضوعات جدی، تخصصی و مهمی تمرکز دارد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به تجربه بزرگ ملت ایران در بنای یک نظام سیاسی و مدنی مبتنی بر عقلانیت اسلامی گفت در این تعامل و گفتگوها قضات کشور ما توانستند بخشی از تجربیات مهم قضایی را به طرف ایتالیایی منتقل نمایند و آنها را با سیستم پیشرفته و مبتنی بر قانونگذاری پارلمانی کشورمان آشنا نمایند.

لاریجانی در ادامه اضافه نمود: روابط ما با ایتالیا تاریخی است و امیدواریم بعد از توافق هسته ای، ایتالیا صندلی اول خود را در روابط تجاری با ایران بازیابد و همچنین در سایر حوزه های روابط نیز پیشرو باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه برای تعامل و گسترش روابط خوب با ایتالیا ارزش و احترام زیادی قایل بوده است، ابراز امیدواری کرد که در فضای بوجود آمده بعد از توافق هسته ای روابط هر دو کشور در همه زمینه ها گسترش یابد.

لاریجانی روابط و تعاملات ایران و ایتالیا در حوزه های تجاری و مالی را مهم ارزیابی نموده و ضمن ابراز امیدواری در مورد توسعه و گسترش بدون مانع روابط تجاری دو کشور، گفت: تعاملات خوب و گسترده دو کشور می تواند به حوزه مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم نیز گسترش یابد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید براینکه تروریسم موضوعی جدی برای کل جهان است و ایران در خط اول مبارزه با آن قرار گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به مبارزه ای فراگیر و جهانی با تروریسم است و تقسیم تروریست ها به تروریست خوب و بد را قبول ندارد و آن را در این راه غیر سازنده می داند.

لاریجانی در انتها از پیشنهاد رئیس مجلس سنای ایتالیا مبنی بر تعامل و همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم و از جمله تبادل اطلاعات و همکاری در این زمینه استقبال کرد.

رئیس مجلس سنای ایتالیا: روابط با ایران برای ما ارزشمند است

در این دیدار رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز ضمن استقبال از ادامه یافتن گفتگوهای حقوق بشری و قضایی دو کشور و برگزاری سومین دور از این گفتگوها گفت: ایتالیا برای کشور ایران اهمیت و احترام زیادی قایل است و ما به شدت علاقمند تقویت روابط خود با ایران در همه زمینه ها هستیم.

سناتور پترو گراسو با تاکید براینکه این مدل از گفتگوها و تعامل های حقوق بشری باید گسترش یابد، گفت: گفتگوهای حقوق بشری و قضایی ایران و ایتالیا بسیار موثر بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

لاریجانی با بیان اینکه تروریسم برای اروپا خطر بسیار جدی و قابل تاملی است و همکاری در این جهت با ایران می تواند در این زمینه موثر واقع گردد، گفت: درحال حاضر برنامه های جدی در مبارزه با تروریسم و مافیا داریم که چالش های اصلی برای ما هستند، لذا قوانین سختگیرانه ای در این زمینه وضع نموده ایم.

وی درخصوص مبارزه با موادمخدر نیز با قدردانی از مبارزه جدی ایران با این پدیده شوم، گفت: حوزه های جدیدی را جرم انگاری نموده ایم و تمامی افرادی که در شبکه فراوری و قاچاق دخیل باشند را تحت تعقیب قرار می دهیم.

رئیس مجلس سنای ایتالیا گفت: معتقدیم که مبارزه با تروریسم باید جهانی و بدون ملاحظه باشد و همینطور معتقدیم برای مبارزه موثرتر با تروریسم به همکاری قضایی، پلیسی و اطلاعاتی احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 501

به "ایران می تواند در مبارزه با تروریسم به ایتالیا یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران می تواند در مبارزه با تروریسم به ایتالیا یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید