با لذیذترین غذای تایلندی آشنا شوید

به گزارش تعطیلات رو، اگر تا به حال گذرتان به تایلند خاضع باشد حتما شما هم با ما هم ایقان هستید که تایلند یکی از لذیذ و بی مزه دلچسب ترین غذاهای جهان را دارد و حتی طعم ارزان ترین غذای خیابانی اش هم فوق العاده است. پدتای، امروز دیگر یکی از دوست ترین غذاهای نودلی جهانست و خوشبختانه اجازت پخت راحتی هم دارد و به یسر و اشکال می توان آن را در خانه درست کرد. میل خودتان است؛ دوست دارید پدتای مرغ، میگو یا انواع سبزی های خوردنی درست کنید؟ هر کدام از انواع پدتای ها طعم فوق العاده ای دارند! در ادامه در مطلب آشنایی با تایلند در خصوص با لذیذترین غذای تایلندی آشنا شوید بیشتر صحبت می کنیم.

با لذیذترین غذای تایلندی آشنا شوید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پدتای احیانا رمزی ترین غذای تایلند است، غذایی که هم ظاهر و هم طعم خوبی دارد و به مذاق خیلی ها خوش می آید. نودل های سرخ شده سرد شیرین و سنتی ترین غذای خیابانی تایلند است و در همه غذاخوری های محلی پلید کشور سرو می گردد. در این غذا امتعه طعم ها و مزه های شور، شیرین، ترش و تند به خوبی با هم ترکیب شده اند و 4 طعم ویژه که مشخصه غذاهای تایلندی هست را به خوبی نشان دادن داده اند.

پدتای غذای تایلند

به نظر می آید که پدتای در طی خلافت آیوتایا اخترع شده و در آغاز مواد ابتدایی اش خیلی ساده بود. بعدها در طی جنگ جهانی دوم تایلند برده کمبود برنج شد برای همین دولت مردم را وسوسه کرد تا به جای برنج از نودل های برنج استفاده نمایند، نودل هایی که چندانکه مفت و زیاد بودند که خیلی زود عادت های غذایی مردم را گریبانگیر تبدل کردند. همه این همبستگی و اختلاف ها مصادف شد با اراده نخست وزیر تایلند که خیال داشت برای تایلند هویتی رها و منحصربفرد به وجود بیاورد و از آن جایی که یکی از جنبه های هویت هر کشور غذاهای آنجاست پدتای دگرگونی به غذای ملی و یکی از غذاهای رمزی تایلند شد.

مراحل پخت پدتای

اول از همه میگوها در روغن سرخ می شوند و بعد نودل های برنج به ماهی تابه اضافه می شوند. حالا وقت وارد کردن مواد اولین دیگر است: پنیر توفو، خمیر تمبر هندی، سس ماهی، میگوی خشک، تخم مرغ، جوانه لوبیا، پیاز کوچک، فلفل قرمز و شکر پالم به ترکیب تکثیر و کاهش می شوند. بعد از اینکه همه مواد ازلی با هم ترکیب شدند و پختند بسته به نوع پدتای (پدتای انواع مختلفی دارد) نودل هم به آن ها نقصان می گردد. طبق معمول برای تزئین پدتای از بادام خاکی بود داده و تکه های لیمو ترش کاربرد می گردد که ظاهر و طعم خوشایندی برای غذا به وجود می آورند. طبق معمول قبل از اینکه آشامیدن این غذا را آغاز کنید باید ادویه هایی که دوست دارید را به آن اضافه کنید.

می توانید به راحتی تغییراتی در این غذا به وجود بیاورید و آن را برطبق با مذاق سرشت غذایی خودتان درست کنید. برای تهیه این غذا به غیر از میگو می توان از مواد دیگری مثل مرغ و گوشت هم استفاده کرد حتماً اگر گیاهخوار هستید و تمایلی به استعمال از گوشت در غذا ندارید می توانید از گوشت و میگوی خشک شده فاکتور بگیرید و سس سویا را جایگزین سس ماهی کنید.

این را هم تزاید کنیم که نودل ها قبل از اینکه به ترکیب شاهی افزایش شوند باید مدتی در آب جوش بپزند تا نرم شوند. اگر تفوق می دهید که طعم غذایتان موقر بی جنبش تر باشد دور فلفل قرمز را خط بکشید و فقط از سس فلفل مطبوع و شکیبا استعمال کنید. خمیر میگو، شکر پالم، سس ماهی و خمیر تمبر هندی را از سوپرمارکت های تایلند تهیه کنید.

پدتای سنتی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر در بانکوک هستید پیدا کردن بک وعده پدتای خوشمز اصلا کار سختی نیست، اکثر مطعم ها و کافه ها این غذا را به تاپ :صفت عالی حالت ممکن درست می نمایند که مطمئنا از طعم و مزه آن ها خوشتان می آید. حتما سری به مهمانخانه تیپسامای پدتای (Thipsamai Pad Thai) بزنید چون این مکان یکی از شهره ترین بار های پدتای عاصمه است.

در این رستوران برای درست کردن پدتای از شیوه سنتی مصرف می گردد؛ منظورمان از شیوه سنتی کاربرد از زغال برای پخت غذاست. این روش طعم و مزه منحصربفردی به غذا می دهد برای همین طرفدارن خاص خودش را دارد. این رستوران هر روز از ساعت 5 عصر باز می گردد و آزمایش ای منحصربفرد را نصیبتان می نماید که به هیچ وجه نباید آن را از دست دهید. جالبه بدانید که در یکی از نظرسنجی های عالمگیر جهانیی که در سال 2011 ادا شد خیلی ها پدتای را پنجمین غذای بامزه جهان دانستند.

منبع: ای تایلند
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 276

به "با لذیذترین غذای تایلندی آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با لذیذترین غذای تایلندی آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با لذیذترین غذای تایلندی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید