آنالیز طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در کمیسیون صنایع

به گزارش تعطیلات رو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب مواردی از مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.

آنالیز طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در کمیسیون صنایع

حجت الله فیروزی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون آنالیز مواد 25 و 26 قانون معادن بود؛ ماده 25 قانون فعلی درباره نحوه جبران خسارت های ناشی از اکتشاف و بهره برداری معادن در مناطق استقرار معادن است که راهکارهای مطرح شده در این ماده تا به امروز پاسخگو نبوده زیرا 12 درصد منابع پیش بینی شده در این قانون به حساب دولت واریز می شود اما این اعتبارات به استان های محل استقرار معادن باز نمی شود.

وی اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای اصلاح ماده 25 قانون معادن پیشنهاد داد که همزمان با ارائه طرح بهره برداری از معدن، طرح احیا و بازسازی در محدوده عملیات معدن نیز باید ارائه شود و بهره بردار موظف شود معادل 12 درصد از حقوق دولتی را با نظر سازمان جنگل ها و منابع طبیعی برای بازسازی این مناطق هزینه کند.

فیروزی ادامه داد: ماده 26 قانون معادن کنونی نیز درباره محدوده های اطراف معادن است که در حال حاضر در این مناطق مواد زائد معدنی انباشت می شود برای برطرف این مشکل کمیسیون پیشنهاد داد که تا زمانی که معدن در حال بهره داری است، مراقبت از این محدوده ها با صاحبان معادن و سپس با وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی با اشاره به آنالیز طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در جلسه کمیسیون صنایع یادآور شد: این طرح در کمیته مربوطه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها، مرکز آمار، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و... مورد آنالیز قرار گرفته بود و در جلسه امروز کمیسیون به آن رسیدگی شد.

فیروزی اضافه کرد: ماده 1 این طرح که مربوط به تعاریف بود در نشست امروز به تصویب رسید. همچنین دستگاه های مشمول این قانون تعیین شدند؛ همه دستگاه های اجرایی مانند وزارتخانه ها، موسسات دولتی شرکت های دولتی، بیمه های دولتی، بانک ها و.... مشمول این قانون می شوند.

وی با اشاره به تصویب ماده 2 طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در کمیسیون متبوعش شرح داد: در این ماده آمده است که داده ها و اطلاعات ملی در زمره مالکیت عمومی بوده و در اختیار نظام جمهوری اسلامی است به این معنا که داده های جمع آوری شده مربوط به بخش خصوصی و اشخاص نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1763

به "آنالیز طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در کمیسیون صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در کمیسیون صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید