بسته بندی اسباب خانه چقدر برایتان آب می خورد؟ ، از قیمت کارتن و چسب تا کاور و پلاستیک های حباب دار

به گزارش تعطیلات رو، اسباب کشی کاری وقت گیر و هزینه بر است. اگر از وقت و زمانی که صرف یافتن خانه تازه در بازار پرالتهاب می گردد بگذریم، اسباب کشی و جابه جایی هزار و یک جور دردسر و هزینه دارد.

بسته بندی اسباب خانه چقدر برایتان آب می خورد؟ ، از قیمت کارتن و چسب تا کاور و پلاستیک های حباب دار

خبرنگاران، مرضیه ثمره حسینی: اسباب کشی کاری وقت گیر و هزینه بر است. اگر از وقت و زمانی که صرف یافتن خانه نو در بازار پرالتهاب می گردد بگذریم، اسباب کشی و جابه جایی هزار و یک جور دردسر و هزینه دارد. هزینه ها هم فقط شامل هزینه حمل بار نمی گردد بلکه برای اینکه اسباب و اثاثیه شما آسیب نبیند و خراب نگردد و در روز اسباب کشی و جمع و جور کردن وسایل خانه سردرگم نشوید به لیستی از لوازم بسته بندی احتیاج دارید.

این روزها فصل جابه جایی مستأجران آغاز شده و مستأجران زیادی در حال حساب و کتاب برای جابه جایی هستند. بحران اجاره سال جاری وخیم تر از سال های گذشته است و گزارش ها حاکی از آن است که نرخ اجاره بها نسبت به سال گذشته بیش از 50درصد افزایش یافته است. افزون بر رشد اجاره بها، سال جاری هزینه های جابه جایی و اسباب کشی هم با رشد بی رویه همراه است.

اگر شما در تامین بودجه مسئله ای ندارید، شرکت هایی هستند که خدمات اسباب کشی ارائه می نمایند ومی توانید کار بسته بندی اسباب و اثاثیه منزل تان را به آنها بسپارید اما اگر بودجه ندارید و ترجیح می دهید خودتان وسایل خانه تان را بسته بندی کنید به اقلامی مانند کارتن و جعبه، چسب نواری، طناب و نخ بسته بندی، ماژیک، سلفون، روزنامه باطله و پلاستیک های حباب دار برای ایمن سازی ظروف شکستنی احتیاج دارید. در گزارش زیر، ما لیستی از لوازم مورداحتیاج برای بسته بندی و قیمت هر کدام را آورده ایم تا اگر قصد اسباب کشی و جابه جایی دارید حساب و کتاب دستتان باشد. قیمت های زیر از بعضی شرکت های اسباب کشی و مغازه های سطح شهر به دست آمده است.

تهیه کارتن از سوپرمارکت ها و میوه فروشی های محلی

کارتن مهم ترین وسیله ای است که در زمان اسباب کشی مورد احتیاج است. شما می توانید برای بسته بندی انواع وسایل خانه مانند ظروف آشپزخانه، ظروف شکستنی و مجسمه، کیف و کفش، کتاب، لباس و عروسک و وسایل تزیینی از کارتن و جعبه بهره ببرید.

برای اسباب کشی، شما به تعداد زیادی کارتن احتیاج دارید. کارتن و جعبه در سایزهای مختلف وجود دارد؛ از کارتن های چندلایه و ضخیم مخصوص اسباب کشی تا کارتن موز وکارتن هایی که در سوپرمارکت ها موجود است. قیمت کارتن بسته به سایز و کیفیت آن فرق دارد.

کارتن های چند لایه و ضخیم سایز بزرگ نسبت به کارتن های دیگر گران ترند. هر عدد کارتن 5لایه مخصوص اسباب کشی سایز بسیار بزرگ که وزنی حدود 25کیلوگرم را تحمل می نماید حدود 83هزار تومان است. کارتن اسباب کشی سایز بزرگ 73هزار تومان و کارتن اسباب کشی سایز میانه هم 65هزار تومان است. تهیه کارتن از سوپرمارکت ها و میوه فروشی های محلی راحت تر و مقرون به صرفه تر است البته لازم به ذکر است کیفیت این کارتن ها پایین تر از کارتن های مخصوص اسباب کشی است اما چون مقرون به صرفه هستند ترجیح بیشتر مردم این است که این کارتن ها را خریداری نمایند.

قیمت هر عدد کارتن موز در میادین میوه و تره بار15تا 20هزار تومان است که در بعضی میوه فروشی های مرکز شهر هم با همین قیمت ها و در بعضی دیگر هر عدد کارتن موز 25تا 30هزار تومان است. البته قیمت های میوه فروشی های منطقه ها بالاتر، کمی بالاتر است.

هر کیلو پلاستیک دسته دار نیز 65هزار تومان قیمت دارد. بعلاوه، کاور پارچه ای کت و شلوار، مانتو و لباس مجلسی هم در بازار به قیمت 40تا 50هزار تومان موجود است تا در زمان اسباب کشی، لباس هایتان خاک نگیرند. البته کاورهای نایلونی قیمت های پایین تری دارند. به عنوان مثال کاور لباس مجلسی بلند جنس نایلونی بسته 15عددی 112هزار تومان است.

عضو همیشگی اسباب کشی ها

چسب نواری پهن از وسایلی است که در هنگام اسباب کشی همه به آن احتیاج پیدا می نمایند. برای محکم کردن کف کارتن ها و برای اینکه کارتن و جعبه ها باز نشوند، شما به چند رول چسب نواری احتیاج دارید. چسب نواری مناسب اسباب کشی در انواع چسب شیشه ای، کاغذی و رنگی موجود است. قیمت چسب های نواری پهن با توجه به جنس و حجم بین 45تا 95هزار تومان است.بر این اساس، هر حلقه چسب پهن شیشه ای با طول حدود 82متر و عرض 5سانت 45هزار تومان، چسب سفید بسته بندی 85هزار تومان و چسب پهن کاغذی 65هزار تومان است.

از چسب های کاغذی بیشتر برای محکم کردن درهای کمدها و دراورها استفاده می گردد چرا که هنگام بازکردن رد چسب روی آنها باقی نمی ماند. بعلاوه، قیمت هر حلقه چسب پهن رنگی با طول 25یارد و عرض 5سانت 20هزار تومان است که شما می توانید از چسب های رنگی برای علامت گذاری و تفکیک وسایل بهره ببرید.

ایمن سازی با طناب و نخ بسته بندی

طناب و نخ بسته بندی برای محکم کردن و ایمن سازی وسایل بزرگ و کارتن ها قابل استفاده است. قیمت یک جین طناب بسته بندی با توجه به سایز بین 150تا 250هزار تومان است. نخ بسته بندی رولی هم با توجه به جنس و وزن بین 75تا 150هزار تومان موجود است.

محافظت از اقلامی که بسته بندی نمی شوند

سلفون از دیگر اقلامی است که در زمان اسباب کشی کاربرد دارد. از سلفون می توان برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به داخل کارتن ها و جعبه های بسته بندی استفاده کرد. البته از سلفون بیشتر برای محافظت از وسایلی که بسته بندی نمی گردد، استفاده می گردد مانند مبل. قیمت سلفون با توجه به ابعاد و متراژ آن فرق دارد. قیمت سلفون بسته بندی با عرض 40سانتی متر به طول 200متر 280هزار تومان، به طول 350متر 330هزار تومان و به طول 500متر 460هزار تومان است.

کیسه ها و کاورهای پارچه ای به درد بخور

در زمان اسباب کشی، شما می توانید پتو و رختخواب و وسایلی مانند پوشاک و عروسک را در کاور و بقچه یا کیسه های پارچه ای قرار دهید. بقچه زیپ دار برزنتی در سایزهای مختلف از 400هزار تا 600هزار تومان در بازار موجود است. بقچه های پارچه ای قیمت پایین تری دارند و شما می توانید آنها را در سایزهای مختلف از 60هزار تا 100هزار تومان بخرید.

پلاستیک های محافظ حباب دار چند؟

پیش ترها که روزنامه مقرون به صرفه و دردسترس تر بود، خیلی از افراد هنگام اسباب کشی برای ایمن سازی و محافظت از وسایل شکستنی خود، آنها را در روزنامه تاریخ گذشته پیچیده و در کارتن و جعبه می گذاشتند اما این روزها روزنامه چندان در دسترس نیست. پارچه و لباس می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد با این کار، لباس های خود را هم جمع نموده اید هر چند در آخر، شست و شوی این لباس ها نیز به کارهایتان اضافه می گردد ولی در عوض با کوهی از روزنامه یا وسایلی دیگر که برای حفاظت از وسایل تان استفاده نموده اید، روبرو نمی شوید.

البته شما برای ایمن سازی وسایل کوچک خود همچون وسایل بزرگ، می توانید از کیسه ها و پلاستیک های حباب دار بهره ببرید.

قیمت پلاستیک ضربه گیر حباب دار با توجه به عرض و طول آن فرق دارد. برای مثال، قیمت 30متر پلاستیک ضربه گیر حباب دار شفاف 3لایه با توجه به عرض حدود 160تا 440هزار تومان است به طوری که 30متر پلاستیک حباب دار با عرض 30سانتی متر 160هزار تومان و با عرض 150سانتی متر 440هزار تومان است.

این نوع پلاستیک ها به صورت متری هم به فروش می رسند؛ قیمت هر متر از آن با عرض یک متر حدود 10هزار تومان است.

قیمت کیسه های محافظ حباب دار نیز به ابعاد آن بستگی دارد. برای مثال، قیمت بسته 25عددی کیسه محافظ حباب دار با طول و عرض 30سانتی متر 80هزار تومان و با ابعاد 35سانتی متر 100هزار تومان است.

برای محافظت از اسباب و اثاثیه از فوم های محافظ که به رنگ سفید در بازار موجود هست نیز استفاده می گردد. قیمت هر متر از این فوم ها با عرض 110سانتی متر حدود 10هزار تومان است که شما می توانید با توجه به احتیاجتان آن را تهیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2333

به "بسته بندی اسباب خانه چقدر برایتان آب می خورد؟ ، از قیمت کارتن و چسب تا کاور و پلاستیک های حباب دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی اسباب خانه چقدر برایتان آب می خورد؟ ، از قیمت کارتن و چسب تا کاور و پلاستیک های حباب دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید