بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل

به گزارش تعطیلات رو، معرفی بهترین دانشگاه های کشور سنگاپور

کشور سنگاپور از لحاظ جغرافیایی دارای مساحت کمی است. اما در همین مساحت کم توانسته در قلمرو آموزش عالی و تحقیقات جزء بهترین های در دنیا قرار بگیرد. این کشور این روزها میزبان برگزاری نشست های علمی معتبری در سطح دنیا می باشد به همین دلیل می توان گفت که در زمینه آموزشی از رتبه بالایی برخوردار است. خبرنگاران در این مطلب می خواهد برای کسانی که علاقمند به تحصیل در این کشور هستند، تعداد از بهترین دانشگاه های کشور سنگاپور را معرفی کنید، با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

در نشریات مختلف بارها و بارها نام کشور سنگاپور به عنوان یکی از پیشتازان دنیا در زمینه تحقیق و نوآوری یاد شده است. در سال 2015 کشور سنگاپور جایگاه هفتم را در فهرست دنیای نوآوری INSEAD کسب کرد. دو دانشگاه معروف کشور سنگاپور در حال حاضر در زمره 15 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند، که در فهرست بهترین اعتبارسنجی QS در سال 2016 جایگاه ششم دنیا را از آن خود کردند.

به طور کلی سنگاپور دارای 34 دانشگاه می باشد، که از این تعداد شش مورد آنها دارای اعتبار بین المللی هستند. در ادامه به تشریح هشت مورد از برترین دانشگاه های کشور سنگاپور می پردازیم.

دانشگاه ملی سنگاپور National University of سنگاپور (NUS)

دانشگاه سنگاپور دانشگاه ملی (NUS) بهترین دانشگاه کشور سنگاپور است. جایگاه دوازدهم در دنیا را به نام خود به ثبت رسانده است. در فهرست رتبه بندی QS که یک مرکز اعتبارسنجی معتبر برای تشخیص برترین مراکز آموزشی است، این دانشگاه در قاره آسیا به عنوان بهترین دانشگاه شناخته شده است. اما در فهرست جزئی تر رتبه بندی QS که به تفکیک رشته تهیه شده است، شاید کمتر رقیبی را بتوان برای این دانشگاه آسیایی پیدا کرد. این موسسه هم اکنون در رشته مهندسی عمران و ساختمان جایگاه سوم را در اختیار دارد و دانشکده مهندسی و فناوری آن نیز جایگاه چهارم دنیای را از آن خود کرده است. در زمینه علوم طبیعی هم این دانشگاه در زمره ده دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

دانشگاه فناوری نانیانگ (Nanyang)

همانطور که گفتیم در کشور سنگاپور دانشگاه های خوب وعالی کم نیست. دانشگاه فناوری ، رتبه سیزدهم دنیای و مقام سوم در آسیا را در اختیار دارد. عمده شهرت این دانشگاه به دلیل دوره های مهندسی است که در آن تدریس می شود. ساختمان های این موسسه در حال زیاد شدن هستند و به طور مثال در سال 2013 میلادی، همزمان با یک پروژه کالج سلطنتی لندن، دانشکده پزشکی Lee Kong Chian به آن اضافه شده و هم اکنون دارای تعداد زیادی دانشجوی پزشکی می باشد.

دانشگاه مدیریت سنگاپور (سنگاپور Management)

طیف وسیعی از رشته های تخصصی در دانشگاه مدیریت سنگاپور ارائه می شود. به همین دلیل نام آن در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا در زمینه حسابداری، فاینانس، علوم اجتماعی و مدیریت مطرح شده است. این دانشگاه در گروه برترین ارائه کننده های خدمات آموزشی در رشته های حسابداری، علوم رایانه، اقتصاد، حقوق و آمار به شمار می رود.

دانشگاه پلی تکنیک (سنگاپور Polytechnic)

دانشگاه پلی تکنیک در کشور سنگاپور سنگاپور Polytechnic که به اصطلاح به آن SP گفته می شود. اولین دانشگاهی بود که در زمینه پلی تکنیک در سال 1954 در این کشور تاسیس شد. این دانشگاه در زمینه های آموزش و پژوهش فن آوری، علوم تجاری و همینطور هنر فعالیت دارد. بر خلاف بسکمک از دانشگاه ها در ایالات متحده و بریتانیا این دانشگاه دانشجویان خود را پس از گذراندن دوران متوسطه یعنی 10 سال تحصیل در آموزش و پرورش می پذیرد. اعطای دیپلم در این دانشگاه 2 الی 3 سال طول می کشود.

دانشگاه پلی تکنیک (Temasek)

سومین دانشگاهی که در زمینه پلی تکنیک در کشور سنگاپور تاسیس شد، دانشگاه Temasek می باشد. در سال 2010 به عنوان پنجامین سال تاسیس این دانشگاه جشنی برگزار گشت، که حدود 150.000 فارغ التحصیل از این دانشگاه در جشن حضور داشتند. تا کنون حدود 195.000 دانشجو از دانشگاه پلی تکنیک سنگاپور فارق التحصیل شده اند.

دانشگاه هنر (LASALLE)

دانشگاه LASALLE در زمینه هنرهای معاصر در کشور سنگاپور وجود دارد. این دانشگاه در سال 1984 تاسیس شد و بیش از 30 دیپلم تحصیلی در زمینه هنرهای معاصر و طراحی دارا می باشد. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سطوح لیسانس و فوق لیسانس مورد تایید دانشگاه Goldsmiths در لندن است. این دانشگاه در لندن یکی از برترین دانشگاه های دنیا در زمینه هنر و علوم انسانی می باشد.

موسسه فناوری سنگاپور (سنگاپور Institute of Technology)

در سال 2009 موسسه فناوری که معروف به (SIT) است در کشور سنگاپور تاسیس شد. این دانشگاه دارای یک دوره 8 الی 12 ماهه است که دانشجویان خود را آماده کار واقعی در سطح جامعه می کند. این دانشگاه با تشخیص نیازهایی که در صنعت کشور سنگاپور موجود می باشد اقدام پرورش نیروهای مختصص و آماده به کار می نمیاد.

دانشگاه کارآفرین (Entrepreneurial university)

سنگاپور، صدها شرکت و موسسه تحقیقاتی و تجاری را راهبری می کندو به همین خاطر، مخاطبان زیادی دارد و اگر پیروز به تحصیل در این دانشگاه بشوید، چه بسا با نامزدهای جوایز معتبر دنیای از جمله نوبل، همکار خواهید شد. چیز یکه در ان یو اس، غیر قابل دسترس نیست. کسانی که با اسکوپوس و الزویو و منابع علمی دنیا در تعامل هستند، نام محققان این دانشگاه را بر روی مقالات مختلف مشاهده کرده اند که نشان می دهد این دانشگاه به خودی خود، نقش موثری در تولید علم آسیا و دنیا دارد.

هزینه زندگی و تحصیل در سنگاپور

به طور کلی میزان هزینه های زندگی در کشور سنگاپور بالا است، این موضوع در مورد تحصیل هم در دانشگاه های کشور سنگاپور هم صدق می کند. اما به نسبت امتیاز دانشگاه کشور سنگاپور در جوامع بین الملل می ارزد که این هزینه را برای تحصیلتان بنمایید. این را هم لازم است بدانید که هزینه تحصیل در کشوری مثل سنگاپور به نسبت دیگر دانشگاه های مطرح درجوامع بین الملل گزینه ارزانی محسوب می شود. به طور حدودی هزینه سالانه برای تحصیل در این کشور 14000 دلار سنگاپور و 10000 دلار آمریکا می باشد. نکته خوبی که تحصیل در این کشور دارد این است که بیش از نیمی از دانشجویانی که برای تحصیل از دیگر کشورها به سنگاپور می آیند، می توانند از کمک هزینه های مالی استفاده کنند. شهریه برای دانشگاه ملی سنگاپور از 15900 دلار سنگاپور و هزینه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی حداکثر 50800 دلار سنگاپور می باشد. البته این اعدادی حدودی از هزینه ها هستند برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های دانشگاه های کشور سنگاپور مراجعه نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 416

به "بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید