بهترین مسیرهای طبیعت گردی در کانادا

به گزارش تعطیلات رو، مسیرهای طبیعت گردی در کانادا

کانادا بهشت گوله گردان و طبیعت گردان است. تقریبا در هر استان و ناحیه ای از این کشور زیبا مسیرهای طولانی برای گردشگری و کوله گردی وجود دارد. برخی از این مسیرها فقط برای کوهنوردی استفاده می گردد در حالی که در تعدادی دیگر از آن ها می توانید طبیعت گردی لذت بخش تری را بگذرانید. تقریبا در همه پارک های ملی کانادا مسیرهای زیادی هست که می توانید کوله گردی چندین روزه در آن ها ترتیب دهید. در این کشور چشم اندازهایی را می بینید که شاید در هیچ کشور دیگری نمونه آن ها پیدا نشوند پس بی دلیل نیست که برای بسیاری از طبیعت دوستان اسم کانادا با طبیعت گردی و گشت و گذار در میان طبیعتی بکر گره خورده است. اگر می خواهید با مسیرهای طبیعت گردی در کانادا آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

بهترین مسیرهای طبیعت گردی در کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

پارک ملی بنف، استان آلبرتا

در این پارک حدود 1600 کیلومتر جهتهای پرپیچ و خم و رویایی برای طبیعت گردی دارید. در اینجا آنقدر گزینه پیش پایتان است که برای انتخاب آن ها کافی ست نگاهی به توانایی های خودتان بیندازید. تعدادی از این جهتها کاملا مناسب آماتورها و تازه کارها هستند و در آن ها چالش های دشواری وجود ندارد. اگر تا به حال کشورهای زیادی را برای کوله گردی جست و جو نموده اید و طبیعت گرد ماهری هستید جهتهای سخت این پارک ملی را انتخاب کنید. یک قانون نانوشته می گوید هر چه جهتها سخت تر باشد طبیعت با مناظر بکرتر و رویایی تر به شما پاداش می دهد. در قدیمی ترین پارک ملی کانادا در پشت هر پیچ، منظره و چشم اندازی بکر را می بینید که آنقدر جذاب اند که تماشایشان نفس را در سینه حبس می نماید. در این جهتها هر لحظه منظر تماشای دریاچه ای با آب های زلال و یا آبشاری باشکوه باشید. به غیر از طبیعت گردی می توانید حیات وحش و پرندگان را هم تماشا کنید جیزی که به طبیعت گردی تان رنگ و بویی جذاب می دهد و آن ر از حالت یکنواخت خارج می نماید.

پارک ملی دریاچه های واترتون (Waterton Lakes)، آلبرتا

در پارک ملی بنف در طول جهتهای طبیعت گردی دهکده های بزرگ زیادی را می بینید اما در این پارک به جای آن همه دهکده فقط با یک شهر بندری روبرو می شوید. جهتهای این پارک هم شباهت زیادی به پارک ملی بنف دارند و در آن راه های زیادی برای طبیعت گردی دارید. برای انتخاب جهتها به این توجه کنید که چند روز را برای طبیعت گردی در این پارک کنار گذاشته اید حتی جهتهایی هست که می توانید در طول یک روز بیشتر جلوه های زیبای طبیعت را در آن تماشا کنید. اگر دلتان طبیعت گردی ماجراجویانه و چالش برانگیز می خواهید جهت تاماراک را انتخاب کنید؛ این جهت در ارتفاع 2500 متری قرار گرفته و 32 کیلومتر طول دارد به طوری که شما را دو سه روز درگیر خود می نماید. این جهت به قدری زیباست که بعد از اینکه از آن برگشتید می توانید ادعا کنید که زیبایی های طبیعی کانادا را کشف نموده اید.

پارک ملی فاندی (Fundy)، استان نیوبرانزویک

خلیج فاندی که یکی از هفت شگفتی آمریکای شمالی است جزر و مدهایی دارد که از بزرگ ترین نمونه های جهان هستند پس اگر اهل طبیعت گردی هستید تماشای آن را به هیچ عنوان از دست ندهید. این پارک 25 جهت مختلف دارد که با انتخاب هر کدام از آن ها چشم اندازها و جهتهای متفاوتی انتظارتان را می کشد. در هر یک از این جهتها طبیعتی متنوع و متفاوت را می بینید و از این همه چشم اندازهای بکر غافلگیر می شوید.

پارک ملی گراس مورن (Gros Morne)، نیوفاندلند

این پارک در شرق ترین قسمت کانادا قرار گرفته است و آنقدر جذاب است که نامش در لیست میراث جهانی یونسکو جای دارد. در این پارک 100 کیلومتر تپه های هموار و پیچاپیچ رامی بینید که ساعت ها کوهنوردی را می طلبند. البته در میان این تپه ها یک استثنا هم وجود دارد که بالا رفتن از آن مثل دیگر تپه ها چندان ساده نیست و کمی احتیاج به مهارت های کوهنوردی دارد. در این پارک در ماه های گرم سال کوهنوردان زیادی را می بینید که خودشان را به اینجا رساده اند تا راه صعود به قله را در پیش بگیرند. در جهتهای این پارک به صخره هایی با شکل های جذاب و عجیب برمی خورید که تماشای آن ها حسابی شما را ذوق زده می نماید.

پارک ملی شبه جزیره بروس، اونتاریو

در اینجا یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین جهتهای طبیعت گردی و کوه نوردی کانادا را می بینید. اگر این جهت را در پیش گیرید در انتهای آن به آبشارهای نیاگارا یکی از زیباترین جاذبه های جهان می رسید. جهتهای این پارک امکانات زیادی دارند و در آن ها طبیعت گردی آسانی را در پیش رو دارید. می توانید جهت را با کوهنوردی بگذرانید و یا در صندلی های مخصوص بدوید. این پارک تابستان های خنک و زمستان های ملایمی دارد پس حتی اگر علاقمند به چشم اندازهای زمستانی هم هستید باز هم می توانید روی این پارک حساب کنید البته در این فصل از سال باید راهی جهتهای کم چالش تر شوید.

پارک ملی جاسپر، آلبرتا

این پارک در شمال بنف و غرب ادمونتون قرار گرفته و همان زیبایی های پارک ملی بنف را دارد اما در آن خبری از شلوغی و جمعیت آن پارک نیست پس اگر حوصله شلوعی را ندارید و درعین حال می خواهید زیبایی های پارک های ملی کانادا را ببینید این پارک می تواند گزینه خوبی باشد. در این پارک یکی از زیباترین و جذاب ترین جهتهای کوله گردی جهان وجود دارد که در آن با هر قدمی که برمی دارید جلوه ای از زیبایی های طبیعت درمقابلتان ظاهر می گردد.

منبع: canadianliving.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 311

به "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید