تداوم فروش آبلیموهای غیربهداشتی یک کارخانه معروف در بازار

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: ششم تیر سال جاری بود که معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تعطیلی کارخانه فراوری آبلیموی دست چین به علت غیربهداشتی بودن اطلاع داد اما هنوز آبلیموی فراوری این شرکت در فروشگاه ها و آشپزخانه های توزیع غذا، به مردم عرضه می گردد.

تداوم فروش آبلیموهای غیربهداشتی یک کارخانه معروف در بازار

جهت دریافت خدمات اجرای بام باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرنگاران، 29 بهمن سال 93 بود که پس از وصول گزارش های مختلف مبنی بر غیربهداشتی بودن آبلیموی فراوری شده توسط یک شرکت معروف صنایع غذایی، گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به همراه نمایندگان اداره بهداشت و سازمان حمایت مصرف نمایندگان در کارخانه دست چین بهمن واقع در خاتون آباد شهرستان پاکدشت حضور یافت.

امید شهرآبادی رئیس گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران که به عنوان نماینده تعزیرات در کارخانه حضور یافته بود به خبرنگار خبرنگاران گفت: این کارخانه اواخر مهر تحت نظارت اداره تعزیرات حکومتی استان تهران مورد بازرسی نهاده شد و متأسفانه میزان 264 تُُن و 400 کیلوگرم آبلیموی این کارخانه بر اساس آزمایش اجرا شده از سوی شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت، مصرف انسانی ندارد و باید امحا گردد. همچنین این کارخانه بدون داشتن مجوز ساخت، اقدام به فراوری 60 تُن سرکه و 30 تُن مربا و خیارشور نموده که طبق رأی صادره، به نفع دولت ضبط می گردد.

به گزارش خبرنگاران، شهرآبادی همان موقع گفت که این کارخانه شامل جریمه دولتی نیز خواهد شد که رای آن نیز صادره شده است اما به دلیل قطعی نشدن حکم صادره فعلاً نمی توانیم میزان جریمه نقدی را اعلام کنیم.

محکومیت 9 میلیاردی شرکت صنایع غذایی دست چین به اتهام فراوری آبلیموی تقلبی

پس از گذشت حدود چهار ماه از حضور گشت مشترک اداره کل تعزیرات استان تهران در کارخانه متخلف و تشکیل پرونده برای این شرکت و اظهارنظر کارشناسی معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران مبنی بر غیر قابل مصرف انسانی بودن آبلیموهای فراوری شده، شعبه 54 تعزیرات استان تهران، شرکت صنایع غذایی دست چین بهمن به اتهام فراوری و پخش آبلیمو های تقلبی به پرداخت 9 میلیارد و 287 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و ممهور نمودن پروانه واحد به مهر تخلف اول، محکوم کرد.

رای صادره با اعتراض متهم به شعبه هشتم تجدیدنظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع شد که شعبه تجدیدنظر پس از آنالیز اسناد و مدارک موجود در پرونده، رای شعبه 54 را تایید و قطعی کرد.

تعطیلی کارخانه فراوری آبلیموی دست چین

ششم تیر بود که جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تعطیلی کارخانه محصولات غذایی دست چین به دلیل تخلفات متعدد بهداشتی اطلاع داد و درباره تعطیلی و پلمپ خط فراوری شرکت فراوری آبلیموی دست چین بیان کرد: طی بازدیدی که دو و سه هفته قبل با کارشناسان سازمان غذا و داور از این کارخانه داشتیم، تخلفات بهداشتی متعددی ملاحظه شد که پرونده این تخلفات در کمیسیون تعزیرات دانشگاه تایید و کارخانه تعطیل شد.

سلام زاده درباره مدت تعطیلی این کارخانه گفت: ما باید از سلامت محصولات مطمئن شویم و تضمینی در این باره ارائه گردد، بنابراین زمان تعطیلی نیز بستگی به رأی کمیسیون تعزیرات دارد ولی انتظار است با توجه به تخلفاتی که از گذشته نیز درباره محصولات این کارخانه گزارش شده بود برخورد جدی صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، به رغم جریمه نقدی و تعطیلی کارخانه یاد شده اما هنوز آبلیموی غیر بهداشتی این شرکت که کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بر غیر بهداشتی بودن آن صحه گذاشته اند در بازار موجود است و به فروش می رسد و در دسترس مردم قرار گرفته است؛ مردمی و شاید فروشندگانی که از غیربهداشتی بودن این آبلیمو خبر ندارند و آن را مصرف می نمایند.

به نظر می رسد مسئولان ذی ربط برای جمع آوری این نوع از آبلیموی غیر بهداشتی، چاره ای بیندیشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 745

به "تداوم فروش آبلیموهای غیربهداشتی یک کارخانه معروف در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فروش آبلیموهای غیربهداشتی یک کارخانه معروف در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید