تسهیلات جدید برای آسیب دیدگان کرونا

به گزارش تعطیلات رو، در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت کار امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم نموده است.

تسهیلات جدید برای آسیب دیدگان کرونا

کلیه صاحبان مشاغل و کسب وکارهای خصوصی و تعاونی مشمول طرح اعم از کارفرمایی و خویش فرمایی که در رسته های 14 گانه از پیش مصوب و شناسایی شده فعال بوده، کد بیمه پردازی در سامان تأمین اجتماعی داشته و در جهت حفظ اشتغال موجود اقدام نموده باشند مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا قرار می گیرند.

در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل شدیداً آسیب دیده از کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب وکارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر را به تصویب رساند.

کسب وکارهای حوزه گردشگری اعم از هتل ها، مهمان پذیرها، مراکز اقامتی سنتی و بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی در دوران شیوع بیماری کرونا عملاً امکان کسب درآمد نداشتند و دچار رکود و تعطیلی شدند.

فعالیت شاغلین حوزه فرهنگ و هنر ازجمله ناشران، کتاب فروشان، فعالان واحدهای فراوری سمعی و بصری و مراکز فرهنگی نیز تحت تأثیر کرونا آسیب دید. در بحران کرونا فعالیت بسیاری از اماکن و باشگاه های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، مجموعه های ورزشی و پارک های آبی نیز دچار آسیب و زیان شد.

به دنبال استمرار تعطیلی این گروه از مشاغل و متضرر شدن صاحبان این کسب وکارها طی توافق و هماهنگی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان، تمهیدات لازم برای پرداخت تسهیلات کرونا به این حوزه ها صورت گرفت.

برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، در این مرحله از پرداخت تسهیلات کرونا، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی، حمل ونقل، فرهنگ و هنر و ورزش موردتوجه قرار گرفته و رقمی در حدود 8000 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش ها پرداخت خواهد شد.

عیسی منصوری در تشریح جزییات پرداخت تسهیلات کرونایی جدید در کشور گفت: از مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده سهم بخش حمل ونقل 3500 میلیارد تومان، بخش گردشگری و صنایع دستی 2000 میلیارد تومان، بخش فرهنگ و هنر 1800 میلیارد تومان و بخش ورزش 800 میلیارد تومان تسهیلات است.

به گفته وی، ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا تنها به وسیله سامانه کارا صورت می پذیرد و افراد جهت تکمیل اطلاعات خود باید به این سامانه وارد شوند.

آن طور که منصوری گفته بیشترین میزان آسیب از کرونا را زنان شاغل متحمل شده اند به نحوی که نزدیک به 70 درصد شاغلینی که به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شدند، زنان هستند که طبق اعلام معاون وزیر کار قرار است از محل منابع و تسهیلات اشتغال خانگی برای آنها اشتغال زایی گردد.

برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا مقرر شده برای یاری به صاحبان کسب وکارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده اند، تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ سود 12 درصد و بازپرداخت اقساط 24 ماهه پرداخت گردد که برای این منظور متقاضیان باید در سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام نموده و پس از تأیید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را به وسیله شعب بانک دریافت نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1476

به "تسهیلات جدید برای آسیب دیدگان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات جدید برای آسیب دیدگان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید