تورهای صیادی سرگردان مهم ترین عامل مرگ لاک پشت های خلیج فارس است

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، صمد حمزه ئی رییس مرکز اقیانوس شناسی، گفت: این تورهای سرگردان که توسط ماهیگیران صنعتی و سنتی به دلایل مختلف مانند گیر کردن در سخره های دریایی، آبسنگهای مرجانی و یا زائده های کف دریا در دریا رها می گردد و به علت جنس پلاستیکی یا نخی عملا در دریا از بین نمی رود و تا ده ها سال می تواند موجودات دریایی را به دام بیندازد.

تورهای صیادی سرگردان مهم ترین عامل مرگ لاک پشت های خلیج فارس است

وی اضافه کرد: با آنکه آمار دقیقی از تعداد لاک پشت های دریایی که به دام این تورهای سرگردان می افتد وجود ندارد اما شواهد نشان می دهد تعدادی از لاک پشت ها با تورهای پیچیده شده در بدن در ساحل از بین رفته اند.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس توضیح داد: از میان لاک پشت های موجود در جهان پنج گونه در سواحل خلیج فارس و دریای عمان شناسایی و مشاهده شده اند؛ لاک پشت سبز، پوزه عقابی، سرخ، زیتونی و چرمی این پنج گونه اند. اما در قسمت های شمالی سواحل خلیج فارس و دریای عمان یعنی در سواحل ایران وجود دوگونه سبز و عقابی کاملاً به اثبات رسیده است که اولی در خطر انقراض و دومی در آستانه انقراض و نابودی قرار گرفته است.

حمزه ئی ادامه داد: در بسیاری از کشورها برای محافظت از لاک پشت ها تیم های غواصی اقدام به جمع آوری تورهای سرگردان کف دریا می نمایند و یا با گشت های دوره ای لاک پشت های به دام افتاده در تورهای صیادی را نجات می دهند.

وی اضافه کرد: به غیر از تورهای صیادی پلاستیک ها و پره های کشتی ها و قایق ها عامل دیگری برای از بین رفتن لاک پشت های دریایی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 185

به "تورهای صیادی سرگردان مهم ترین عامل مرگ لاک پشت های خلیج فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای صیادی سرگردان مهم ترین عامل مرگ لاک پشت های خلیج فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید