توضیحات خضریان درباره طرح مجازات بازدارنده در خصوص اظهارنظر های افراد

به گزارش تعطیلات رو، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجازات و تعزیرات بازدارنده در خصوص اظهارنظر های افراد گفت: موضوع این طرح شامل افرادی است که به علت چهره شدن در جامعه، مرجعیت اجتماعی پیدا نموده اند، اما بی اطلاع از موضوعی اقدام به بیان اظهارات خلاف واقع می نمایند و با انحراف در ذهنیت اجتماعی منجر به خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی می شوند.

توضیحات خضریان درباره طرح مجازات بازدارنده در خصوص اظهارنظر های افراد

به گزارش ایسنا، یادداشت علی خضریان با عنوان کدام آزادی؟ کدام بیان؟ به توضیح زیر است:

طی روز های اخیر در حالی بعضی رسانه های غربگرا به نام دفاع از آزادی بیان به طرح مجازات و تعزیرات بازدارنده در خصوص اظهارنظر های افراد تاختند که به جای برچسب زنی و تحمیل بیان خود به اذهان اجتماعی، متن اولیه این طرح را هم منتشر نکردند! متنی که البته تا تکمیل شدن فاصله زیادی دارد.

طرحی که از همان ابتدای متن خود تعیین نموده پیرامون هر شخصی است که دارای موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی جامعه است و علی القاعده موضوع مجازات آن ارتباطی با عموم مردم ندارد و پیرامون اظهارات مسئولان و چهره ها است.

ضمن اینکه طرح مذکور حتی برای رسیدگی به اظهارات این افراد سه شرط اساسی قرار داده است و تأکید داشته اگر افراد چهره در فضای حقیقی یا مجازی بیان دروغ داشته باشند و این دروغ انعکاس گسترده پیدا کند که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور گردد، مشمول مجازات های پیش بینی شده خواهد شد.

به وضوح تعیین شد موضوع طرح مذکور شامل افرادی است که به علت چهره شدن در جامعه، مرجعیت اجتماعی پیدا نموده اند، اما بی اطلاع از موضوعی اقدام به بیان اظهارات خلاف واقع می نمایند و با انحراف در ذهنیت اجتماعی منجر به خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی می شوند.

حال با افرادی که صرفاً به علت چهره بودن، حرف کذبی را مطرح می نمایند و جامعه را دچار ناامنی و خسارت عمده می نمایند، چه کار باید کرد؟ آیا نباید در جبران خسارات وارده برای آن ها محکومیت مالی پیش بینی گردد؟ اگر چنین قانونی وجود داشت، امروز شاهد بی مسئولیتی کلامی در محیط اجتماعی نبودیم.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2272

به "توضیحات خضریان درباره طرح مجازات بازدارنده در خصوص اظهارنظر های افراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات خضریان درباره طرح مجازات بازدارنده در خصوص اظهارنظر های افراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید