جزئیات طرح جدید برج - باغ، شناسایی 6000 باغ در تهران

به گزارش تعطیلات رو، معاون شهرسازی شهرداری تهران لایحه جدید جایگزین برج - باغ را تشریح کرد.

جزئیات طرح جدید برج - باغ، شناسایی 6000 باغ در تهران

پیروز حناچی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به لایحه جدید جایگزین مصوبه لغو گردیده برج - باغ گفت: لایحه جدید که تقدیم شورای شهر تهران شد تا در کمیسیون های مربوطه آنالیز گردد، با رویکردی کاهنده بوده است.

وی با بیان اینکه در این لایحه پیش بینی گردیده است که تا حد امکان منافع صاحبان باغ لحاظ گردد، توضیح داد: اگر ما معتقد هستیم که باغات و درختان به شهر تهران یاری می نمایند ما نیز باید به صاحبان باغ در آبیاری، نگهداری و ... یاری کنیم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در لایحه جدید مزیت ها و محدودیت هایی برای صاحبان باغ در نظر گرفته گردیده است، گفت: در مقایسه با وضعیت سابق شاید در کوتاه مدت پیشنهادات ما تشویق نماینده نباشد؛ اما روش قبلی هم قابل ادامه نبود چرا که بخش زیادی از باغات پایتخت از بین رفت.

حناچی با بیان اینکه تاثیر تخریب باغات در یک بازه 10 ساله در بودجه تهران تنها یک درصد بوده است، گفت: وضعیت تخریب باغات در تهران به مانند آن ضرب المثل معروف است که می گویند به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشیدند و به مسئولان به جای حفظ باغات اجازه دادند که حجم زیادی از باغات تخریب گردد.

وی با بیان اینکه نگاه ما در لایحه جدید بازدارنده است، اما واقع بینانه خواهد بود، ادامه داد: روش های جایگزین و تشویقی برای حفظ باغات در نظر گرفته گردیده اند.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود 6000 قطعه باغ در تهران شناسایی گردیده است، گفت: برای 3100 قطعه باغ شناسنامه صادر گردیده اما حدود 3000 باغ در اختیار سایر ارگان ها و دستگاه ها است که اجازه ورود نمی دهند، هر چند که ما درصدد ورود به این باغات هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 61

به "جزئیات طرح جدید برج - باغ، شناسایی 6000 باغ در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح جدید برج - باغ، شناسایی 6000 باغ در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید