حسین زهی: مجلس برای تصویب بودجه ای عملیاتی و عدالت محور کوشش خواهد نمود

به گزارش تعطیلات رو، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که مجلس به همراه تعامل با دولت تمام کوشش خود را برای تصویب بودجه عملیاتی و عدالت محور برای سال 1400 به کار گرفته است.

حسین زهی: مجلس برای تصویب بودجه ای عملیاتی و عدالت محور کوشش خواهد نمود

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به لایحه بودجه 1400، بیان نمود: لایحه بودجه سال 1400 که از سوی دولت به مجلس تقدیم شد اکنون در حال آنالیز در کمیسیون های تخصصی مجلس می باشد. اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس سعی می نمایند در این مدت با نظرات و پیشنهادات کارشناسی و همفکری با دستگاه های مربوط، بودجه را واقعی تر و عملیاتی تر نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده بخش عمده ای از درآمدها به فروش نفت تکیه نموده و بخشی دیگر وابسته به درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق قرضه است. کمتر از 11 درصد اعتبارات نیز به بخش عمرانی تخصصی یافته است.

نماینده مردم خاش در مجلس توضیح داد: متاسفانه رشد بودجه برای همه استان ها به طور یکسانی دیده شده است در حالی که باید بودجه استان های کمتر برخوردار رشد بیشتری نسبت به استان های برخوردار داشته باشد. توجه به عدالت اجتماعی امری ضروری در بودجه است. با رشد بیشتر بودجه استان های محروم باید گامی در جهت توسعه آنها برداشته شود. مجلس در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

وی در ادامه تاکید نمود: تصویب یا رد کلیات بودجه به نظر همه نمایندگان باز می شود اما با تعامل بین دولت و مجلس و برگزاری جلسات کارشناسی تمام کوشش خود را خواهیم کرد تا بودجه عملیاتی و عدالت محور برای سال 1400 در مجلس تصویب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1455

به "حسین زهی: مجلس برای تصویب بودجه ای عملیاتی و عدالت محور کوشش خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین زهی: مجلس برای تصویب بودجه ای عملیاتی و عدالت محور کوشش خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید