خبرنگاران اروپایی های شورای امنیت حمایت خود را از ترکیه اعلام کردند

به گزارش تعطیلات رو، نیویورک- خبرنگاران- سه عضو فعلی و یک عضو پیشین اروپا در شورای امنیت، حمله به نیروهای ترکیه در داخل خاک سوریه را محکوم کردند و خواهان برقراری آتش بس فوری در استان ادلب شدند.

خبرنگاران اروپایی های شورای امنیت حمایت خود را از ترکیه اعلام کردند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نمایندگان استونی، فرانسه، آلمان، بلژیک و همچنین لهستان عصر آدینه و پیش از نشست فوق العاده شورای امنیت درباره سوریه بیانیه مشترکی قرائت کردند که در آن آمده است: تشدید تنش در ادلب همین الان باید متوقف گردد. ما حمله روز گذشته به نیروهای ترکیه را به شدت محکوم و بر همبستگی خود با ترکیه تاکید می کنیم.

این بیانیه می افزاید: ما نسبت به کشته شدن سربازان ترکیه تسلیت می گوییم. این حلمه نشان می دهد که رژیم سوریه که حمایت سیاسی روسیه را با خود دارد، به استراتژی نظامی به هر قیمتی و بدون در نظر دریافت پیامدهای آن برای شهروندان غیرنظامی ادامه می دهد.

اروپایی های شورای امنیت به جز انگلیس ادامه دادند: ما خواهان خاتمه دادن به کارزار نظامی سوریه که مورد حمایت روسیه است، هستیم و با تمام قدرت از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس فوری و ارسال یاری های انسانی به این منطقه حمایت کامل داریم.

این بیانیه تاکید نمود: ما از حکومت سوریه و همچنین سوریه می خواهیم به طور کامل قوانین بین المللی انسان محبت آمیز را محترم بشمارند. ما از دبیرخانه سازمان ملل متحد هم می خواهیم تمام کوشش خود را برای تعامل با همه طرف های درگیر به منظور برقراری آتش بس در شمال غربی سوریه به کار گیرد.

نمایندگان استونی، آلمان، فرانسه، بلژیک و لهستان یادآور شدند: بیش از 900 هزار مردم غیرنظامی، بی خانمان شده اند و حداقل 300 نفر در سه ماه گذشته جان خود را از دست داده اند. بر اساس گزارش هایی که شنیده ایم میلیون ها غیرنظامی در ادلب به خاطر نداشتن آب آشامیدنی، تجهیزات پزشکی و غذا در معرض خطر قرار دارند.

این بیانیه ادامه داد: اتحادیه اروپا و اعضای آن در شورای امنیت در همکاری با ترکیه و دیگر همسایگان سوریه کوشش خواهند کرد تا بحران رو به رشد در ادلب را متوقف نمایند. بار دیگر تکرار می کنیم که هیچ راه چاره نظامی برای درگیری در سوریه وجود ندارد و حمایت خود را از اجرای کامل قطعنامه 2254 شورای امنیت اعلام می داریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 883

به "خبرنگاران اروپایی های شورای امنیت حمایت خود را از ترکیه اعلام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اروپایی های شورای امنیت حمایت خود را از ترکیه اعلام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید