خبرنگاران 6 پایگاه اورژانس 115 در جنوب کرمان به مبتلایان کرونا اختصاص یافت

به گزارش تعطیلات رو، جیرفت - خبرنگاران - مدیر حوادث و فوریت های پزشکی جیرفت از اختصاص 6 پایگاه فوریت های پزشکی جنوب کرمان به افراد مشکوک و مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

خبرنگاران 6 پایگاه اورژانس 115 در جنوب کرمان به مبتلایان کرونا اختصاص یافت

ابراهیم محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این پایگاه ها از چرخه عملیات معمولی 115 خارج شده و مسوولیت های غیرکرونایی این پایگاه ها بر عهده سایر پایگاه ها است لذا مردم برای موارد غیرضروری با 115 تماس نگیرند.

وی تعداد پایگاه های فوریت های پزشکی جنوب کرمان را 11 پایگاه شهری و 26 پایگاه جاده ای گفت و از پوشش 95 درصد جاده های اصلی و 90 درصد جاده های روستایی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی جیرفت با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 850 تا یکهزار تماس تلفنی با مراکز ارتباطات فوریت های علوم پزشکی جیرفت برقرار می شود، شرح داد: از این تعداد تماس تلفنی 150 مورد منجر به ماموریت و 30 تا 40 مورد نیز مزاحم تلفنی و بقیه موارد با مشاوره و دستوراتی که همکاران ما از طریق تلفن به فرد تماس گیرنده می دهند، به ماموریت نمی انجامد.

وی گفت: مردم با توجه به اهمیت موضوع بیشترین تماس ها را برای تصادف ها، سکته های قلبی و مغزی، غرق شدگی ها، برق گرفتگی و سقوط بگذارند و برای مواردی مانند سردردها و دل دردهای ساده، آبریزش بینی مزاحم اورژانس نشوند و مرکز ارتباطات را اشغال نکنند.

محمدی با بیان اینکه مرکز فوریت های پزشکی، چهار کاربر ارتباطات دارد، بیان داشت: اگر خطوط ارتباطی این کاربرها مشغول باشد، فردی که نیاز شدید به اورژانس 115 دارد، پشت خط مانده و این مدت ممکن است، دقایق حیاتی برای نجات جان یک انسان باشد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 273 هزار و 656 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 209 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 14 هزار و 188 نفر رسید.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1195

به "خبرنگاران 6 پایگاه اورژانس 115 در جنوب کرمان به مبتلایان کرونا اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 پایگاه اورژانس 115 در جنوب کرمان به مبتلایان کرونا اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید