دوراهی آموزش یا سامانه شاد

به گزارش تعطیلات رو، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اهمیت آموزش مجازی را دوچندان کرد اما دوراهی آموزش یا ورود به سامانه شاد سوالی است که ذهن بسیاری از معلمان و دانش آموزان را در کل کشور از جمله خراسان جنوبی درگیر کرده است.

دوراهی آموزش یا سامانه شاد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، هرچند استفاده از درگاه های مجازی و قرارگیری مدرسه مجازی در کنار مدارس حقیقی سال هاست مورد توجه کارشناسان آموزشی قرار گرفته است اما شاید غافلگیری ویروس کرونا اثبات کرد که این مهم باید زودتر به جامعه هدف ارایه می شد.

آموزش مجازی و استفاده از پیام رسان های داخلی و خارجی برای آموزش در ابتدا اعتراض های زیادی را به وجود آورد و جدای از خانواده هایی که با اینترنت هیچ آشنایی نداشتند بقیه دانش آموزان هم با مسائلی رو به رو شدند که نشان از نداشتن آموزش قبلی بود.

مسائل به وجود آمده و سردرگمی معلمان برای نحوه آموزش هم از دیگر مسایلی بود که نه تنها برای معلمان مسائلی را به وجود آورد بلکه عده ای از کارشناسان معتقدند که بر کیفیت آموزشی تاثیر مخربی گذاشت.

حالا با آغاز و اجرایی شدن سامانه شاد مسائل و سردرگمی ها دوچندان شد و برخی از معلمان هنوز نمی دانند که اولویت آموزش است یا سامانه شاد و خانواده های دانش آموزان هم از این شرایط بسیار نگرانند.

آموزش مجازی و مسائل روحی دانش آموزان

مریم امیرآبادی یکی از والدین دانش آموزان معتقد است این شرایط روح و روان فرزندمان را تحت تاثیر قرار داده که نگران بروز افسردگی در دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد: وحدت رویه در آموزش باید مورد توجه قرار بگیرد نه این که هر مدرسه و یا معلم از یک پیام رسان استفاده کند آن هم پیام رسان هایی که همیشه مشکل بارگیری دارند.

امیرآبادی گفت: سامانه شاد هم 2 روز است که بار بر همه مسائل شده و حتی برای ورود به سایت هم مشکل داریم.

وی از سختی نحوه حضور و غیاب دانش آموزان و حتی آپلود عکس و محتوا گلایه مند بود و شرح داد: تلفن های همراه با اندروید هشت هم قادر به بارگیری این سایت نیستند.

امیرآبادی با بیان اینکه تمام والدین از این نحوه آموزش نگرانند شرح داد: حالت روحی و روانی دانش آموزانمان ممکن است ما را وادار به خروج از همه سایت های مجازی کند زیرا سلامت فرزندمان برایمان مهمتر است.

گروه آموزشی یا محبت آمیز

رقیه مودی از دیگر والدین دانش آموزان از نبود نظارت بر گروه های دانش آموزی گلایه مند بود و گفت: گروه های آموزشی بیشتر به گروه های محبت آمیز نزدیک است تا آموزشی و معلمان کمتر در گروه نظارت می کنند.

وی شرح داد: سامانه شاد در این شرایط معیشتی برگرفته از شیوع ویروس کرونا بسیاری از خانواده ها را مجبور به خرید تلفن های همراه بالای 2 میلیون تومان کرده است.

مودی افزود: با هم زمانی برخی آموزش ها نمی توان نیاز 2 دانش آموز را با یک تلفن همراه رفع کرد و هر دانش آموز نیازمند یک تلفن همراه است جدای بر اینکه اهمیت نظارت خانواده را هم بر استفاده از فضای مجازی دوچندان کرده که واقعا جای نگرانی است.

وی ادامه داد: ورود به سامانه شاد بسیار سخت است و دانش آموز برای حضور و غیاب باید چند بار وارد شود تا بتواند حضور خود را ثبت کند.

مودی گفت: مدت زیادی تا خاتمه سال تحصیلی نمانده و این دوراهی به طور حتم کیفیت آموزشی دانش آموزانمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، آیا دانش آموز برای ارتقا به کلاس بالاتر آمادگی خواهد داشت؟ سوالی است که ذهن بسیاری از والدین را درگیر کرده است.

آموزش مقدم بر سامانه شاد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه تا خاتمه سال تحصیلی فرصت زیادی باقی نمانده معلمان تمام تلاششان بر آموزش باشد.

رضا یکه خوانی افزود: هیچ عذری از معلم و مدیران در مسایل آموزشی برای معطل شدن در سامانه شاد پذیرفته نیست و آموزش نباید معطل بماند.

وی ادامه داد: ورود به سامانه شاد باید انجام شود اما نباید بازدارنده آموزش باشد و معلمان تا رفع مسائلی که از طرف وزارتخانه هم در دست بررسی است آموزش ها را به همان نحوه قبلی ادامه دهند و در کنار آن به سامانه شاد هم مراجعه کنند.

یکه خوانی گفت: مشکل برای ورود به سایت، نحوه حضورو غیاب، آپلود و بارگیری محتوا از جمله مسائلی است که از سوی خانواده ها و حتی برخی از معلمان و مدیران مطرح شده که وزارت آموزش و پرورش با جدیت به دنبال رفع اشکال است.

185 هزار دانش آموز خراسان جنوبی از اول اردیبهشت ماه 99 تحت پوشش سامانه شاد قرار گرفتند.

طبق اعلام معاونت آموزش متوسطه خراسان جنوبی از آغاز اجرای طرح تا به امروز 50 درصد دانش آموزان و 80 درصد معلمان و مدیران در سامانه شاد عضو شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1046

به "دوراهی آموزش یا سامانه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوراهی آموزش یا سامانه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید