داوطلبان با استفاده از سوابق تحصیلی هم باید در آزمون علوم پایه شرکت نمایند

به گزارش تعطیلات رو، رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی گفت: داوطلبانی که در اسفند ماه از سوابق تحصیلی استفاده نموده اند، نیز باید در آزمون علوم پایه شهریور ماه شرکت نمایند؛ زیرا آزمون حذف نشده است.

داوطلبان با استفاده از سوابق تحصیلی هم باید در آزمون علوم پایه شرکت نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

سعید هاشمی رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره اعتراض دانشجویان به برگزاری آزمون علوم پایه دانشجویان علوم پزشکی گفت: آزمون جزئی از فرایند آموزش محسوب می گردد و ما نمی توانیم فرایند آموزش را تعطیل کنیم، زیرا سنجش برای ارزیابی افراد و ورود آن ها به مرحله بالینی و بالاتر اخذ می گردد؛ بنابراین ما هیچ گاه نمی توانیم اجازه دهیم دانشجویی که صلاحیت آموزشی ندارد وارد بیمارستان گردد و خدمات درمانی ارائه کند، زیرا این امر موجب افزایش خطای پزشکی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم در این قضیه متضرر خواهند شد؛ توضیح داد: ما در معاونت آموزشی هرگز اجازه نخواهیم داد فردی که صلاحیت آموزشی لازم را ندارد به مرحله بالینی وارد گردد. به همین منظور ما سنجش را انجام خواهیم داد.

هاشمی اظهار کرد: اگر شخصی نمی خواهد در آزمون شرکت کند با قوانین آموزشی رو به رو خواهد بود به همین منظور دانشجویی که یک سال در آزمون شرکت نمی کند یک سال از نوبت آزمون محروم است و قبل از شرکت در آزمون امکان ورود به مرحله بالاتر را نخواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی با بیان اینکه بعضی دانشجویان اعتراض نموده اند که چرا ما همچون گذشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو نمی پذیریم؛ توضیح داد: هیچگاه اینگونه نبوده است در گذشته فقط یک نوبت آن هم نه برای حذف آزمون بلکه برای ارفاق بعضی از داوطلبان از سوابق تحصیلی استفاده شد و ما در آن جا طبق مصوبات ستاد کرونا عمل کردیم، اما این امر هرگز جایگزین آزمون نبوده است. افرادی که می خواهند از مزایای نمره استفاده نمایند نیز باید در آزمون شرکت داشته باشند حتی آن هایی که در اسفند ماه از سوابق تحصیلی استفاده نموده اند در آزمون شهریور ماه شرکت می نمایند.

وی ادامه داد: آزمون علوم پایه در تمام دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد بنابراین کمبودی در حوزه های برگزاری آزمون نداریم، همچنین این امکان را فراهم نموده ایم تا دانشجویانی که برای شهر دیگر هستند با مکاتبه مبدا و مقصد بتوانند در شهر خود آزمون دهند.

رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی توضیح داد: بر اساس آخرین آمار 11 هزارو 187 نفر در آزمون های علوم پایه پیش کارورزی و جامع داروسازی شرکت نموده اند که از این تعداد 12 هزارو 33 نفر در آزمون جامع داروسازی، یک هزارو 890 نفر در آزمون علوم پایه دندانپزشکی و 4 هزارو 749 نفر در آزمون علوم پایه پزشکی، 3 هزارو 270 نفر در آزمون پیش کارورزی ثبت نام نموده اند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: از تعداد 11 هزارو 187 نفر داوطلب 4 آزمون دانشگاه های علوم پزشکی 5 هزارو 586 نفر به صورت الکترونیک و 5601 داوطلب به صورت کاغذی در آزمون ها شرکت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1276

به "داوطلبان با استفاده از سوابق تحصیلی هم باید در آزمون علوم پایه شرکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان با استفاده از سوابق تحصیلی هم باید در آزمون علوم پایه شرکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید