راهنمای گردشگری تور مالزی

به گزارش تعطیلات رو، مالزی در چهارراه جنوب شرق آسیا قرار گرفته است و از اغلب نقاط دنیا، به وسیله هوا، زمین و دریا به آسانی می توان به آن راه یافت. بیش از 45 خط پرواز هوایی مالزی را به نقاط مختلف دنیا پیوند می دهد. خطوط هواپیمایی مالزی نیز دارای یک شبکه دنیای است که آن را به شش قاره دنیا مرتبط می سازد و در داخل کشور بیش از 36 نقطه را به هم متصل می نماید. از سوی دیگر، خدمات ارائه شده از سوی خطوط هواپیمایی آسیا، با نرخ مالی در برخی مناطق، پروازهای محلی را پوشش می دهد.

راهنمای گردشگری تور مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

سفر هوایی به مالزی

تعداد زیادی از گردشگران با سفر هوایی وارد مالزی می شوند. 6 فرودگاه در مالزی وجود دارد. دروازه اصلی هوایی مالزی به جهان خارج فرودگاه بین المللی کوالالامپور در سوپانگ است که در ایالت سلانگور واقع شده است. فرودگاه های بین المللی سایر ایالتهای مالزی همچون صباح، ساراواک و منطقه فدرال لابوان در شرق کشور مالزی نیز به یاری 14 فرودگاه، پروازهای محلی و باندهای موجود در حومه شهرها خدمات خوبی ارائه می دهند.

فرودگاه کوالالامپور که به طور کامل با کامپیوتر کنترل و راهبری می شود در سال 1998 آغاز به کار کرد. این فرودگاه یکی از فرودگاه های پیشرفته جهان است و به عنوان جایگزین فرودگاه بین المللی نخست مالزی، یعنی فرودگاه سلطان عبد العزیز شاه در سوپانگ ساخته شده است. این فرودگاه 4 باند پرواز دارد و گنجایش سالانه آن 25 میلیون مسافر است که با افزودن برخی تسهیلات و امکانات دیگر می توان ظرفیت آن را به 45 میلیون مسافر در سال رساند.

خرید در سراسر مالزی

نرخی مناسب، خریدی نسبتا ارزان را در بازارهای مالزی تضمین میکند. همه نوع صنایع دستی محلی شامل نقره کاری، اقلام برنزی و مسی، قالی و قالیچه های شرقی پشمی وابریشمی را می توان در بازارها یافت طاقه های پارچه های ابریشمی وکتان در رنگهای وسوسه نماینده را به وفور خواهید یافت. طراحی بی نظیر و رنگارنگ پارچه های باتیک (نقش چایی) مالزی آن را از انواع مشابه خارجی متمایز می نماید. در اینجا البسه آماده در طرحها و رنگهای مختلف، کیف وکفش های مد روز از هر نوع و مارک معروف جهان، ساعتها و عینک های خاص و پارچه هایی با کیفیت عالی را می توان یافت. مدرنترین وسائل الکتریکی، تجهیزات الکترونیکی، کامپیوتر و دوربین با نازل ترین قیمت به فروش می رسد.

در جشنواره حراج بزرگ مالزی که هر ساله در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، خرده فروشی ها و فروشگاه های خیابانی سراسر کشور برپا میشود، هر جنسی را -به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد -در این جشنواره می توان یافت. در ایام جشنواره می توان 10درصد تا 70 درصد زیر قیمت خرید کرد.

ساعات کار

فروشگاه ها معمولا از 9:30صبح تا 7:00 بعداز ظهر باز هستند. ساعت کاری سوپرمارکتها و فروشگاههای زنجیره ای از 10:00صبح تا 10:00شب است. فروشگاههای بزرگتر در روزهای تعطیل هم باز هستند.

نکات قابل توجه خریداران

قیمتها را پیش از خرید مقایسه کنید تا اطمینان حاصل نمائید که معامله درستی انجام می دهید. نرخها معمولا در فروشگاه های بزرگ ثابت است. اما در فروشگاه های کوچکتر و دکه های کنار جاده بهتر است کمی چانه بزنید.

برای خرید وسائل الکتریکی بهتر است به ولتاژ آنها توجه کنید. در مالزی از برق 220ولت استفاده می شود .اما اکثر فروشگاه ها اغلب وسائل الکتریکی خود را بدون پریز به فروش می رسانند که البته بنا به درخواست، پریز مناسب را دراختیارتان قرار می دهند. اکثر اقلام الکتریکی آن دارای یک سال ضمانت هستند.

کوالالامپور

کوالالامپور مرکز تجارت کشور محسوب میشود .این شهر سهم بسزایی از سازه های مشهور، زیارتگاه های تاریخی، ساختمان های میراث فرهنگی وشبهای پرجنب وجوش دارد. این شرایط دیدار نمایندگان را شبانه روز به خود مشغول می دارد. علاوه بر آن، فروشگاه های فوق مدرن و مجموعه های خریدی که همه نیازمندیها را یکجا ارائه می دهند، هیجان خرید را دو چندان می نماید. تماشای فروشگاه های آنتیک و محلی در منطقه قدیمی شهر بسیار سرگرم نماینده است.

عیدها وجشنواره ها

هاری رایا عید الفطر:

یا هاری رایا پواسا در سرانجام ماه رمضان، ماه روزه داری، با آغاز ماه شوال (دهمین ماه هجری قمری) نزد مسلمانان برگزار می شود. نشانه ها و علامت های شادی از بیستم ماه مبارک رمضان آشکار می شوند. مسلمانان در روز عید فطر در ابتدا نماز عید را ادا می نمایند سپس به زیارت قبرها می روند. خانه تکانی به صورت سمبلیک، خرید لباس های نو و دعوت دوستان و آشنایان به صرف غذا از عادات متداول در ایام عید می باشند. همچنین در مناطق اطراف شهری معمولا خانه ها چراغانی می شوند.

هاری رایا عید قربان:

عید قربان، همه ساله در سرانجام مناسک حج یعنی در تاریخ دهم ماه ذی الحجه، آخرین ماه تقویم اسلامی برگزار می شود. عید قربان با ادای نماز عید در مساجد آغاز شده سپس با قربانی کردن گاو و بز و بخشیدن گوشت حاصل به نیازمندان دنبال می شود.

دیپا والی:

عید خاص مردم هندو می باشد. این عید، دیپا والی به معنی جشن نور نامیده شده است و به پیروزی نیکی بر بدی دلالت دارد و در ماه هفتم تقویم هندو بوقوع می پیوندد. استحمام با روغن سنتی، پیش از فرا رسیدن این عید از طریق هندوها صورت می گیرد. مراسم این عید شامل زیارت معابد و دعا در قربانگاه ها می باشد. همچنین منازل از طریق چراغها یا مشعل های روغن زینت داده می شوند که نشانگر غلبه الهه کریشنا بر دمون راوانا است.

تایپو سام:

این جشن دیدنی در اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه صورت می گیرد. این عید جشن تولد الهه گسوبر امانیام می باشد در شبانگاه این جشن تندیس الهه سوبرامانیام بر روی ارابه بزرگی حمل شده و از طریق گاو های نر کشیده می شود وبه همراه آن صفوف دسته جمعی منظم حرکت می نمایند.

در روز بعد، پارسیان هندو که کاوادی به دست دارند به سرود خواندن و طبل زنی در وسط معبد هندو می پردازند. کاوادی کمانی چوبی یا فلزی می باشد که بر آن نقش های بسیار دقیق کنده کاری شده است و بر شانه های راهبان هندو قرار می گیرد. از این کمان چنگک ها و میخهای متعددی در مناطق مختلفی از بدن راهب فرو می روند. این جشن اکثرا در مناطقی مانند سلانگور، پنانگ، نگری سمبیلان، جوهور و پیراک صورت می گیرد.

روز وساک:

روز میلاد بودا است که در آن آیین مرگ و نور برگزار می شود. این جشن مراسم متعددی را شامل می شود، مانند آزاد کردن پرندگان از قفس که حاکی از رهایی ارواح اسیر شده است. در برخی از خانه ها در این روز با غذاهای گیاهی از میهمانان پذیرایی می شود.

روز کریسمس:

مصادف با بیست و پنجم ماه دسامبر و همانند دیگر مناطق جهان، عید کریسمس بوسیله مردم مسیحی مالزی صورت می گیرد. آغاز آن در کلیساها هنگام شب عید یا روز بعد می باشد .شادی در شب قبل از عید آغاز می شود و مردم برای بیان خوشی و سرور، در بازارها و هتل ها به چراغانی اماکن می پردازند. آنها همچنین به تزیین درختهای کریسمس و نصب چراغهای مخصوص به آن اقدام می نمایند. این روز فرصتی برای نیکو کاری، یاری به نیازمندان و محبت به یتیمان تلقی می شود.

روز ملی مالزی:

روز ملی مالزی در تاریخ سی ویکم آگوست، مردم در دسته های بزرگی به این جشن حضور می یابند و رژه نظامی، نمایشهای تئاتر و مسابقه های مختلف در همه مناطق شهرهای بزرگ مالزی به اجرا در می آیند. همچنین پرچم مالزی نیز بر روی همگی ساختمان های مسکونی و تجاری بر افراشته می شود که بر شادمانی این مناسبت

می افزاید.

جشن روز میلاد پیامبر اکرم(ص):

مسلمانان روز دوازدهم ربیع الاول را به مناسبت میلاد پیغمبر جشن می گیرند که به نوبه خود مناسبت مهم دیگری در تقویم اسلامی می باشد. معمولا در این جشن نماز و خطبه خاصی در مساجد ادا می شود و همچنین حرکت در صف های دسته جمعی و ضیافتهای خاص انجام می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 358

به "راهنمای گردشگری تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید