زیرساخت های لازم بندر چابهار برای توسعه روابط مالی ایران و عمان فراهم است

به گزارش تعطیلات رو، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در چابهار گفت: زیرساخت های لازم بندر چابهاربرای توسعه روابط مالی ایران و عمان فراهم است.

زیرساخت های لازم بندر چابهار برای توسعه روابط مالی ایران و عمان فراهم است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

محمد سعیدنژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در چابهار گفت: سرعت عمل در مسئولین عمانی به دعوت ما نشانه اراده مسئولین کشور عمان برای افزایش سطح همکاری روابط دو کشور است.

وی اضافه کرد: کشور ایران و عمان روابط سیاسی بسیار عمیقی دارند اما ما خواستار روابط مالی مستحکمتر بین دو کشور هستیم.

سعیدنژاد منطقه سیستان و بلوچستان خصوصآ بندر چابهار را یک کارگاه توسعه ای و عملیاتی توصیف کرد و گفت: توسعه محور شرق از سیاستهای کلان کشور جمهوری اسلامی ایران است و ما توسعه در این منطقه را با قوت و قدرت کامل ادامه می دهیم.

وی توضیح داد: با توجه به فاصله نزدیکی دو کشور و نقش اساسی بندر چابهار و کشور عمان در موافقتنامه عشق آباد می تواند، درجهت تعاملات مالی و کارایی بنادر دو کشور بیش از بیش مستحکمتر گردد.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی کشور اضافه کرد: اتصال بندر چابهار به راه آهن در آینده نزدیک، دسترسی به آبهای آزاد، مجاورت در منطقه ازاد چابهار، اتصال خطوط گاز به صنایع در حال انجام ف وجود شهرکهای پتروشیمی و طرحهای فولادی از امتیازات مهم توسعه بندر چابهار است.

وی گفت: تکمیل فاز یک بندر شهید بهشتی توسط خوده سازمان بنادر و دریانوردی کشور سرمایه گذاری شده اما در بخش تجهیزات توسط کشور هند سرمایه گذاری است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید نمود: تمام فعالیتهای و سرمایه گذاریها بنادر از قبیل انبارهای صادراتی و وارداتی، مواد معدنی، انبارهای سیلو و موادغذایی، خدمات بانکرینگ، و امکانات و تجهیزات نگهداری کالا برای کشورهای آسیای میانه به استثنای اسکله های پیش بینی شده در کلیه بنادر توسط بخش خصوصی اداره می گردد.

وی توضیح داد: به دلیل سیاستهای حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی برای واردات کالا از بندر چابهار 30 درصد تخفیف و برای کالاهای صادراتی بین 75 تا 80 درصد تخفیف در نظر گرفته ایم و از طرفی ما به خطوط کشتیرانی هایی که با ما قرارداد حجیم و بلند مدت داشته باشند تخفیف ویژه ای در نظر می گیریم.

سعیدنژاد تاکید نمود: با سفرهیئت عمانی به بندر چابهار بذر روابط مالی و سفرهای دریایی در کشور ما کاشته شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 511

به "زیرساخت های لازم بندر چابهار برای توسعه روابط مالی ایران و عمان فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های لازم بندر چابهار برای توسعه روابط مالی ایران و عمان فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید