سنگ اندازی پتروشیمی ها در تأمین مواد اولیه پلاستیک، چین بزودی بازار ایران را قبضه می نماید

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران:رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک کشور با بیان اینکه با استمرار مسائل واحدهای تولیدی در آینده نزدیک تمام مصنوعات پلاستیک باید از چین وارد گردد،گفت:پتروشیمی در تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی سنگ اندازی می نماید.

سنگ اندازی پتروشیمی ها در تأمین مواد اولیه پلاستیک، چین بزودی بازار ایران را قبضه می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

نصرالله رضازاده در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه در طول چند ماه اخیر دولت به جای برطرف مسائل واحدهای تولیدی بیشتر رویکرد تسهیل تجارت را در پیش گرفته است، گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی از هیچ حمایتی برخوردار نیستند و در بخش پلاستیک نیز هر روز به مرز ورشکستی می رسند.

رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک کشور با بیان این که هم اکنون تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی پلاستیک با مسائل متعددی روبرو است، اضافه نمود: پتروشیمی بنا به دلایلی هفتگی فقط 30 هزار تن مواد اولیه را در بورس عرضه می نمایند در حالی که احتیاج هفتگی واحدهای تولیدی پلاستیک بیش از 120 هزار تن است که در این شرایط مجبورند از بازار آزاد مواد مورد احتیاج خود را خریداری نمایند.

وی اضافه نمود: به نظر می رسد پتروشیمی ها تمایل زیادی به صادرات مواد خام دارند و توجه چندانی به تأمین احتیاج واحدهای تولیدی نمی نمایند.

رضازاده با اشاره به اینکه در کنار مسائل تأمین مواد اولیه پیشنهاد واحدهای تولیدی مبنی بر فروش اعتباری مواد پلیمری نیز هنوز به نتیجه نرسیده است، توضیح داد: در حال حاضر واحدهای تولیدی پلاستیک با 20 تا 25 درصد ظرفیت خود فعالیت می نمایند که این امر برای بخش تولیدی کشور بسیار قابل تأمل است.

به اعتقاد رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک کشور، با استمرار مسائل واحدهای تولیدی و عدم تدوین سیاستی منسجم از سوی دولت در آینده نزدیک به شرایط سال 88 خواهیم برگشت و تمام مصنوعات پلاستیک از چین به کشور وارد می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 473

به "سنگ اندازی پتروشیمی ها در تأمین مواد اولیه پلاستیک، چین بزودی بازار ایران را قبضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی پتروشیمی ها در تأمین مواد اولیه پلاستیک، چین بزودی بازار ایران را قبضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید