فرماندار نیویورک: در نظام قضایی آمریکا بی عدالتی وجود دارد

به گزارش تعطیلات رو، اندرو کومو گفت: اتفاق اخیر اتفاق افتاده در ایالت مینه سوتا از جهات مختلف قابل تامل است.

فرماندار نیویورک: در نظام قضایی آمریکا بی عدالتی وجود دارد

به گزارش به نقل از سی ان ان، اندرو کومو، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: اتفاق اخیر اتفاق افتاده در مینه سوتا (قتل مرد سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست) از جهات مختلف قابل تامل است.

وی اضافه کرد: باید به بافت کلی این مسئله توجه کنیم. ما برای مدت 90 روز فقط درگیر بحران ناشی از کووید-19 بوده ایم. اما در روز نود و یکم درگیر بحران ناشی از کووید-19 و شرایط بوجود آمده در مینیاپولیس به علت ناآرامی های نژادی ناشی از مرگ جرج فلوید شدیم. این دو شرایط با هم بی ارتباط نیستند. وقتی به مسئله شرایط شبکه بهداشتی و درمانی کشور و شیوع بیماری کووید-19 نگاه می کنیم متوجه می شویم که نابرابری در سطحی عمیق تر درجامعه ما وجود دارد و در ادامه وقتی به مسئله جرج فلوید می نگریم متوجه می شویم که در نظام قضائی و عدالت کشور، تبعیض و نابرابری وجود دارد. این دو مسئله به هم مرتبط هستند.

وی در ادامه تاکید نمود: مرگ این سیاه پوست فقط مرگ یک نفر به نام جرج فلوید نیست. ما برای خانواده او آرامش آرزو داریم و برای آن ها دعا می کنیم. اما نباید به این مسئله به چشم یک رویداد منفرد نگریست. بی عدالتی در دستگاه قضائی و عدالت کشور به گونه ای منزجرنماینده وجود دارد. این یک واقعیت است. بیان این سخن، حس خوبی به من نمی دهد، زیرا خودم در گذشته دادستان بوده ام. اما واقعیت این است که در دستگاه قضائی و عدالت کشور، بی عدالتی وجود دارد. این درحالی است که دستگاه قضائی باید تامین نماینده عدالت درجامعه باشد.

وی در ادامه گفت: این مسئله فقط خاص جرج فلوید نیست. اگر به تاریخ زندگی خودم نگاه کنم می بینم که این اتفاقات در گذشته نیز بوده است. این جریان با رادنی کینگ آغاز شد. این اتفاق سی سال پیش بود. ما افراد دیگری را نیز در این شهر داشته ایم که به همین سرنوشت دچار شدند. ما چند بار این شرایط را شاهد بوده ایم؟ بله، درست است که اسامی تغییر می نماید، اما رنگ (این قربانیان) تغییر نمی نماید. این واقعیتی دردناک در کشور است. مسئله فقط به سی سال گذشته بازنمی گردد بلکه تاریخ این کشور، مملو از تبعیض و نژادپرستی است که سابقه چند صدساله دارد. این مسئله، واقعیتی صادقانه است. علت (اصلی) این خشم و استیصال (که الان شاهد آن هستیم) همین مسئله است.

وی اضافه کرد: من نیز همانند دیگران از این بی عدالتی بنیادی، به شدت خشمگین هستم. به همین علت است که قاطعانه از تظاهرنمایندگان حمایت می کنم. اما خشونت، جواب این شرایط نیست و هرگز هم راهکار نبوده است. درواقع، خشونت نتیجه معکوس می دهد، زیرا خشونت سبب مبهم شدن درست بودن پیغام و ماموریت می گردد و توسل به خشونت در پاسخ، سبب از دست رفتن نکته اصلی می گردد و به افرادی که به دنبال سپر بلا هستند این امکان را می دهد تا به خشونت ها اشاره نمایند و نه کنش هایی که سبب بروز واکنش هایی شده است.

فرماندار نیویورک همچنین گفت: بروز خشونت این امکان را به دیگران می دهد تا درباره خشونت صحبت نمایند و نه اینکه صادقانه به شرایطی رسیدگی گردد که عامل بروز خشونت بوده است. خشونت نتیجه ای ندارد. مارتین لوتر کینگ همین نکته را گفته است. او بهتر از هرکس دیگری که امروز در این باره با ما سخن می گوید با این مسئله آشنا بود. او می گفت بروز رفتار توام با نفرت درمقابل نفرت، سبب چندبرابر شدن نفرت می گردد. نفرت نمی تواند نفرت را ریشه کن کند. فقط عشق می تواند این کار را انجام دهد. بله درست است که خشمگین شویم. درست است که مستاصل شویم. درست است که عصبانی شویم. اما خشونت، هرگز!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1101

به "فرماندار نیویورک: در نظام قضایی آمریکا بی عدالتی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار نیویورک: در نظام قضایی آمریکا بی عدالتی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید