فرو ریختن طاق پل تاریخی کشکان

به گزارش تعطیلات رو، علی رغم هشدار کارشناسان، طاق منحصر به فرد پل تاریخی کشکان یا کَشکُو، واقع در جنوب شهر خرم آباد فرو ریخت.

فرو ریختن طاق پل تاریخی کشکان

امین ساکی یک فعال فرهنگی گفت که علی رغم هشدار کارشناسان و پیگیری اصحاب رسانه، متاسفانه طاق منحصر به فرد پل تاریخی کشکان یا کَشکُو، واقع در جنوب شهر خرم آباد فروریخت.

وی ادامه داد که این پل، که در دوران حکومت آل حسنویه روی رودخانه ای به همین نام بنا شده است با طول تقریبی 1983 متر و عرض هر یک از دو چشمه شرقی 840/23 متر، دارای 12 طاق پل بوده که متأسفانه سه دهنه از این طاق ها پیش تر تخریب شده بود و دو روز پیش نیز، علی رغم هشدار کارشناسان، فرهیختگان و باستان شناسان کشور، طاق منحصر به فرد این پل تاریخی فرو ریخت.

به گفته این فعال فرهنگی، این در حالی است که پیش تر، بعضی رسانه های استان لرستان نیز، خطر ریزش مادر پل های تاریخی ایران را به مسئولین میراث فرهنگی این استان گوشزد نموده بودند و کارشناس ناظر این پل باستانی نیز گفته بود که طاق های پل تاریخی کشکان احتیاج به بازسازی فوری دارند و برای ثبت جهانی این پل و جذب توریست، بدون شک باید بازسازی آن، به صورت اضطراری انجام گردد.

ساکی اضافه نمود که تا به امروز مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی، در مورد فروریختن طاق این پل تاریخی اظهار نظری ننموده اند.

پل تاریخی کشکان، به شماره 355 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: کجارو / farsnews.com
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2013

به "فرو ریختن طاق پل تاریخی کشکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرو ریختن طاق پل تاریخی کشکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید