لزوم اتصال شرکتهای دانش بنیان به صنعت فولاد

به گزارش تعطیلات رو، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: راه رشد و پیشرفت نوآوری در حوزه فولاد باز است، لذا شرکت های کوچک و دانش بنیان می توانند به این صنعت وصل شوند.

لزوم اتصال شرکتهای دانش بنیان به صنعت فولاد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، دکتر علی وحدت در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت فولاد که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید اعلام کرد: برگزاری چنین رویدادهایی را با رویداد فضایی شروع کردیم، چرا که دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده بود. در عین حال شرکت هایی که شکل گرفته اند برای اینکه مردم بتوانند از خدمات آنها استفاده نمایند، فعال نشده بودند که در این رویداد کوشش هایی برای پیوند میان این شرکت های بزرگ و شرکت های دانش بنیان در این حوزه صورت گرفت.

وی توضیح داد: چنین رویدادهایی با هدف فن بازار، صنعت و دانشگاه برگزار نمی گردد، بلکه این رویدادها در جهت رسالت صندوق که تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان برای گسترش اقتصادشان و بهم رسانی شرکت های دانش بنیان به حوزه صنعت است، برگزار می گردد. در رویدادهای گذشته خوشبختانه هم صنایع بزرگ و هم شرکت های دانش بنیان از همکاری و تعاملات اجرا شده بسیار راضی بودند. در این راستا صندوق نوآوری حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان را رسالت خود می داند و این اقدام را در قالب تسهیلات لیزینگ، ارایه ضمانت نامه، تسهیلات نمونه سازی و… ارایه می دهد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در این رویداد حدود 110 شرکت در نمایشگاه توانمندی ها و احتیاجهای فناورانه صنعت فولاد حضور دارند و 11 شرکت بزرگ نیز احتیاجهای فناورانه خود را ارایه می دهند و با شرکت های دانش بنیان تبادل نظر خواهند داشت. فرق این نمایشگاه با نمایشگاه های عامی که برگزار می گردد در این است که صندوق کوشش دارد بخش های فنی شرکت ها را در این نشست ها حاضر کند تا با شرکت های دانش بنیان به تبادل نظر بپردازند.

وحدت یادآور شد: حوزه فولاد ابعاد متفاوتی دارد و امیدواریم که با اعتمادی که به شرکت های دانش بنیان می گردد، اتفاق های خوبی برای اقتصاد شرکت های دانش بنیان صورت گیرد، چرا که این راهکار های کوچک می تواند منجر به اتفاقی بزرگ در حوزه فولاد کشور گردد. خوشبختانه در 6 سال گذشته ظرفیت فولاد کشور دو برابر شده که این امر حاکی از کوشش مدیران و شرکت های بزرگ این حوزه است. این صنعت در شرایطی که بسیاری از بخش های کشور دچار رکود شده است، 6 و چهار دهم درصد رشد داشته و این باعث افتخار کشور است.

وی اعلام نمود: راه رشد و پیشرفت نوآوری در حوزه فولاد باز است، لذا شرکت های کوچک و دانش بنیان می توانند به این صنعت وصل شوند. حوزه فولاد یک حوزه چندوجهی و گسترده ای است که از بحث های تامین احتیاج فناورانه در حوزه تجهیزات و مانیتورینگ تا حوزه محیط زیست و انرژی را شامل می گردد که شرکت های دانش بنیان می توانند در تمام این حوزه ها ورود پیدا نمایند و بدانند که صندوق نوآوری حامی فروش شرکت های دانش بنیان است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 509

به "لزوم اتصال شرکتهای دانش بنیان به صنعت فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اتصال شرکتهای دانش بنیان به صنعت فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید