متن اظهارات دو شاهدِ پرونده اوکراین گیت منتشر شد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا که روند تحقیقات برای استیضاح و برکناری قانونی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را دنبال می نمایند، روز آدینه متن اظهارات دو شاهد دیگر این پرونده را منتشر کردند.

متن اظهارات دو شاهدِ پرونده اوکراین گیت منتشر شد

فیونا هیل مشاور ترامپ در امور روسیه و الکساندر ویندمن رئیس شورای امنیت ملی برای امور اروپا دو فردی بودند که در خصوص پرونده استیضاح ترامپ شهادت دادند.

به رغم دستور صریح کاخ سفید به تمام کارکنان خود مبنی بر عدم پاسخ دهی به درخواستهای کمیته تحقیق مجلس نمایندگان، دموکراتها از این دو مقام آمریکایی به دلیل ادای شهادت قدردانی کردند.

فیونا هیل شهادت داد که از تماس تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی اش در روز 25 اُم ژوئیه غافلگیر شده، و اضافه کرد که برای وی کاملاً روشن بود کاخ سفید میخواهد در ازای به جریان انداختن یک تحقیقات جنایی علیه اتهامات مطروحه علیه جو و هانتر بایدن در سال 2016، به این کشور اروپای شرقی یاری نظامی ارائه کند.

فیونا هیل همچنین شهادت داد که جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا به شدت مخالف این معامله جبرانی با اوکراین بود؛ معامله ای که گفته می گردد میک مالوِینی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و گوردون ساندلند فرستاده آمریکا در اتحادیه اروپا آن را سازماندهی نموده بودند.

بنا به تعریف هیل، بولتون به وی دستور داده بود که به شورای امنیت ملی آمریکا در خصوص فعالیتهای دولت ترامپ- که آنها را معامله مواد مخدر می خواند- اطلاع دهد.

الکساندر ویندمن، شاهد دیگر این پرونده، نیز مدعی شد که در جریان نشست مقامات اوکراین با سفیر گوردون ساندلند، این دیپلمات آمریکایی به مقامات کی یِف گفته بود که اوکراین باید در خصوص ادعاهای مطروحه علیه بایدن تحقیق کند.

لازم به ذکر است که دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا روند استیضاح و برکناری قانونی ترامپ را در سپتامبر 2019 و پس از طرح اتهام سوء استفاده از قدرت علیه رئیس جمهور آمریکا شروع کردند.

دموکراتها بر این باورند که ترامپ به منظور اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین، از اعطای یاری به این کشور اروپایی خودداری کرد و ارائه این یاری را به انجام تحقیقات در خصوص فعالیتهای هانتر بایدن پسر جو بایدن- معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا و رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا- مشروط ساخت.

این در حالی است که ترامپ انجام هرگونه اقدام خلاف قانون را به شدت رد نموده و آنچه را که به ادعای کاخ سفید متن بدون ویرایش گفتگوی تلفنی او با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی اش می باشد، منتشر نموده است. نسخه مکتوب این گفتگوی تلفنی نشان می دهد که ترامپ به تحقیقات علیه بایدن علاقمند بوده، اما هیچ شواهد و مدرکی دال بر اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین در این نسخه مکتوب وجود ندارد.

لازم به ذکر است که ترامپ بارها اعلام نموده که روند استیضاح او یک بگیر و ببند [سیاسی] و یک شوخی زننده است و به خبرنگاران گفت که وی به شهادتهای ادا شده در برابر هیأت تحقیق مجلس نمایندگان وقعی نمی نهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 643

به "متن اظهارات دو شاهدِ پرونده اوکراین گیت منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متن اظهارات دو شاهدِ پرونده اوکراین گیت منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید