مرد بالشی ترسناک است؟

به گزارش تعطیلات رو، اتاق بازپرسی پلیس کاتوریان با چشم های بسته پشت میزی وسط صحنه نشسته است. توپولسکی و آریل وارد میشوند و رو به رویش مینشینند، توپولسمی پرونده ای قطور با انبوهی کاغذ در دست دارد. آن جا شاید قاتل زنجیره ای چندین کودک نشسته باشد.

مرد بالشی ترسناک است؟

مارتین مک دونا نویسنده چنین داستان پر از وحشت و معما است. او نمایشنامه نویس، فیلم ساز و فیلمنامه نویس ایرلندی-انگلیسی است. از او به عنوان یکی از مهم ترین نمایشنامه نویسان معاصر ایرلند یاد می گردد.

نمایشنامه مرد بالشی بار اول در سال 2003 منتشر شد. مرد بالشی داستان نویسنده ای به نام کاتوریان را روایت می نماید که در اداره پلیس به خاطر محتوای پرخشونت داستان های کوتاهش و شباهت آن ها به نحوه قتل چند کودک در اداره پلیس تحت بازپرسی است.

مرد بالشی به وسیله زهرا جواهری و امیر مجد ترجمه شده است.ترجمه مجد را انتشارات نیلا به چاپ رسانده و برگردان جواهری به وسیله انتشارات افراز منتشر شده است.

از کودک کار تا شکسپیر شدن

مک دونا در ایرلند به جهان آمد و در لندن زندگی کرد. پدر و مادرش پس از مدتی او و برادرش را در لندن رها کردند و به شهرستان گلو برگشتند. مک دونا در 16سالگی مدرسه را رها کرد و چند سال در جنوب لندن بیکار و سرگردان بود تا این که شغلی کم عایدی پیدا کرد و مدت کمی نگذشت که کارش را رها کرد و نوشتن را امتحان کرد. 6 نوشته ابتدایی او 2 تریلوژی است که ماجراهای همگی شان در شهرستان گلوی یا اطراف آن می گذرد، جایی که مک دونا تعطیلات کودکی اش را می گذراند.

مارتین مک دونا سه گانه لی نین را در سال 1995 به سالن های نمایش ایرلند و لندن فرستاد تا این که ملکه زیبایی لی نین در ایرلند به روی صحنه رفت. سپس در سالن رویال کورت لندن اجرا شد و منتقدان را به وجد آورد. مک دونا که 27ساله بود توانست پس از شکسپیر دومین کسی باشد که همزمان چهار نمایشنامه اش در سالن های تئاتر لندن روی صحنه رفته است. او به عنوان یکی از مهم ترین نمایشنامه نویسان زنده ایرلندی شناخته شده است.

در این باره بخوانید:

دیکته و زاویه سرشار از کابوس و واقعیت

قصه های تاریک مولانای اروپا

گوشه نشین در یونان از زمان شاعر آلمانی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2001

به "مرد بالشی ترسناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد بالشی ترسناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید