تور ارزان آلمان: مسائل پیری جمعیت آلمان، برلین سالانه 400 هزار کارگر از خارج جذب می نماید

به گزارش تعطیلات رو، دولت آلمان تصمیم گرفته است تا برای مقابله با عدم توازن جمعیتی و کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی، سالانه 400 هزار کارگر ماهر از خارج جذب کند.

تور ارزان آلمان: مسائل پیری جمعیت آلمان، برلین سالانه 400 هزار کارگر از خارج جذب می نماید

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت ائتلافی نو آلمان در نظر دارد تا سالانه 400 هزار کارگر واجد شرایط را از خارج جذب کند تا هم با عدم توازن جمعیتی و هم با کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی که بهبود از شرایط همه گیری را به خطر می اندازد، مقابله کند.

کریستین دور، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد (FDP)، گفت: کمبود کارگران ماهر آنقدر جدی شده است که اقتصاد ما را به شدت کند می نماید.

وی اضافه کرد: ما تنها با یک سیاست مهاجرتی مدرن می توانیم مشکل نیروی کار سالخورده را کنترل کنیم... ما باید هرچه سریع تر باید به هدف جذب 400 هزار کارگر ماهر از خارج برسیم.

اولاف شولتز، صدراعظم سوسیال دموکرات آلمان، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد و سبزها در توافقی ائتلافی بر سر اقداماتی نظیر یک سیستم امتیاز دهی برای متخصصان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و افزایش حداقل دستمزد ملی به 12 یورو (13.60 دلار) به ازای هر ساعت کار با هدف مجذوب کننده کردن کار در آلمان، توافق کردند.

مؤسسه مالی آلمان تخمین می زند، نیروی کار این کشور در امسال میلادی، بیش از 300 هزار نفر کاهش یابد چراکه تعداد کارگران مسن بازنشسته از افراد جوان تر که وارد بازار کار می شوند، بیشتر است.

انتظار می رود، این شکاف در سال 2029 به 650 هزار نفر برسد و کمبود تعداد افراد در سن کار به 5 میلیون نفر برسد.

پس از چندین دهه نرخ پایین زاد و ولد و مهاجرت نابرابر در آلمان، کاهش نیروی کار نیز یک بمب ساعتی جمعیتی برای سیستم بازنشستگی عمومی این کشور است.

انتهای پیغام/ب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2057

به "تور ارزان آلمان: مسائل پیری جمعیت آلمان، برلین سالانه 400 هزار کارگر از خارج جذب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: مسائل پیری جمعیت آلمان، برلین سالانه 400 هزار کارگر از خارج جذب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید