موردی از قرص برنج یا مواد مخدر در نمونه های مکشوفه مشاهده نشده است

به گزارش تعطیلات رو، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره نشان می دهد که این موارد تعمدا و بعد از فراوری، در سطح عرضه به انحای مختلف در بعضی بسته ها قرار گرفته است.

موردی از قرص برنج یا مواد مخدر در نمونه های مکشوفه مشاهده نشده است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص مشاهده اجسام خارجی از قبیل: قرص و کپسول در بسته بندی بعضی محصولات کیک، ویفر و ... منسوب به 12 برند فراوریی گفت: آنچه معین است قرص و کپسول بعد از خط فراوری و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مسئله ای در سطح خطوط فراوری و بسته بندی و حتی عرضه کلان از جهت شرکت های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: تنها مرجع اظهار نظر در خصوص محتوای این قرص و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود دارو های مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم، دارو های آنالیز شده اغلب دارو های خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف بوده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه گفت: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره نشان می دهد که این موارد تعمدا و بعد از فراوری، در سطح عرضه به انحای مختلف در بعضی بسته ها قرار گرفته و شرکت فراوریی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته، بلکه تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف گذاری شده است.

جهانپور اضافه کرد: تاکنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملین این اقدام در دسترس نیست لکن موضوع فراتر از ماموریت حوزه سلامت بوده و ابعاد امنیتی و سیاسی داشته و دستگاه های مسوول جهت روشن شدن ابعاد آن به موضوع ورود کرده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید نمود: فروشگاه های مواد غذایی مکلف به تامین فرآورده ها از شرکت های پخش معتبر و مجاز در قبال فاکتور رسمی فروش هستند و در صورت خرید از توزیع نماینده های غیرمجاز در قبال پیامد های آن جوابگو خواهند بود.

وی تاکید نمود: محصولات عرضه شده توسط شرکت های پخش مجاز قابل رهگیری و پیگیری است، ولی متاسفانه بعضی فروشگاه ها و محل های عرضه، محصولات غذایی را از توزیع نماینده های غیرمجاز و بدون شناسنامه به قیمت هایی پایین تر تهیه می نمایند و این جهت دقیقا مدخل کالا ها و فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، جعلی و تقلبی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خاتمه از اولیای مدارس و دانش آموزان و مصرف نمایندگان خواست محصولات غذایی را از صرفا از فروشگاه های معتبر تهیه کرده و هنگام خرید به سالم بودن بسته بندی و دستکاری نشدن بسته های محصولات دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، در سراسر کشور مراتب را به سامانه تلفنی 190 گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 717

به "موردی از قرص برنج یا مواد مخدر در نمونه های مکشوفه مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موردی از قرص برنج یا مواد مخدر در نمونه های مکشوفه مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید