ناتو: سرعت پیشرفت های نظامی چین عجیب است

به گزارش تعطیلات رو، یک فرمانده ارشد ناتو نسبت به توسعه و پیشرفت نظامی تکان دهنده چین و افزایش نفوذ دیپلماتیک این کشور در برابر غرب ابراز نگرانی کرد.

ناتو: سرعت پیشرفت های نظامی چین عجیب است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نیوزویک، استورات پیچ که روز آدینه پس از سه سال فعالیت به اسم رئیس کمیته نظامی ناتو از سمت خود استعفا داد به فایننشال تایمز گفت: 30 کشور عضو ناتو باید اقدامات بیشتری در برابر پیشرفت های نظامی چین در دستور کار خود قرار دهند.

این مصاحبه درحالی صورت گرفته است که تنش میان چین و غرب همچنان بالاست و علاوه بر اقتصاد به حوزه های نظامی و حتی حملات سایبری هم کشیده شده است.

پیچ در این مصاحبه گفت: این که چین چطور آن قدر سریع اقدام به ساخت کشتی های جنگی و مدرهمه نموده نیروی هوایی و حتی سرمایه گذاری در زمینه سایبری و اشکال دیگر مدیریت اطلاعات می نماید بسیار شوکه نماینده است.

وی ادامه داد: به نظرم زیرنظر گرفتن این موضوع بسیار مهم است. اگر شما رهبری در چین باشید که نیروی عظیم، قدرتمند و مدرنی داشته باشد چه کاری انجام می دهید؟ نیروهای خود را به منطقه ها مختلف اعزام می کنید.

این فرمانده سابق ناتو با اشاره به سفارت عظیم چین در بروکسل، مقر ناتو و اتحادیه اروپا بر کوشش چین برای افزایش حضور دیپلماتیک تأکید کرد.

پیچ بعلاوه به تغییر شکل رزمایش های نظامی مشترک میان چین و روسیه از سطح کوچک به رزمایش های عظیم در سالهای اخیر اشاره نمود اما درعین حال این موضوع را رد کرد که دو کشور به سمت یک مشارکت راهبردی با یکدیگر حرکت می نمایند، بااین حال به گفته وی یک هارمونی بلندمدت میان مسکو و پکن در منطقه قطب شمال وجود دارد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1786

به "ناتو: سرعت پیشرفت های نظامی چین عجیب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: سرعت پیشرفت های نظامی چین عجیب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید