نامه سران احزاب انگلیس درباره اعطای اختیارات بیشتر به مجلس اسکاتلند

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: سران احزاب اصلی انگلیس در نامه سرگشاده ای متعهد شدند در صورت رای منفی مردم اسکاتلند به استقلال، اختیارات گسترده ای را به مجلس اسکاتلند اعطا خواهند کرد.

نامه سران احزاب انگلیس درباره اعطای اختیارات بیشتر به مجلس اسکاتلند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آی تی وی، رهبران احزاب اصلی انگلیس نامه سرگشاده ای را امضا کردند که در آن متعهد شدند در صورتی که مردم اسکاتلند در همه پرسی روز پنجشنبه رای منفی به استقلال بدهند، اختیارات گسترده جدیدی را به مجلس اسکاتلند اعطا نمایند.

دیوید کامرون، اد میلیبند و نیک کلگ متعهد شدند که اسکاتلند خود حرف آخر را درباره میزان هزینه در زمینه خدمات درمانی ملی خواهد زد.

دیوید کامرون، اد میلیبند و نیک کلگ در این درخواست مشترک اظهار داشتند که اسکاتلند در صورتی که استقلال را رد کند همچنان بیش از انگلیس پول دریافت خواهد نمود.

این سه مقام انگلیس تاکید نمودند که مجلس اسکاتلند نیز قدرت جدیدی درباره مالیات، مزایا و بهداشت و درمان دریافت خواهد نمود.

مزایایی که دولتمردان انگلیسی قصد دارند به اسکاتلندی ها بدهد باعث خشم شهروندان انگلیسی شده است.

دولت انگلیس و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حال اجرا آخرین کوشش های خود برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند هستند و کامرون در آخرین سخنان خود گفته بود که استقلال اسکاتلند طلاق دردناک دائمی خواهد بود.

این در حالی است که کمپین حامیان استقلال اسکاتلند اظهار داشتند که همه پرسی روز پنجشنبه تنها راه تضمین افزایش اختیارات مورد احتیاج اسکاتلند است.

روز گذشته نیز دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اظهار داشت که مخالفت با استقلال اسکاتلند برنامه های متحول نماینده بیسابقه ای را برای مردم این منطقه به همراه خواهد داشت.

وی که به عنوان آخرین کوشش برای حفظ اسکاتلند تحت نظر پادشاهی متحد به آبردین در اسکاتلند سفر نموده بود گفت: خانواده ملت ما را از هم نپاشید.

کامرون تاکید نمود: و ما باید بسیار صریح باشیم. این قضیه بازگشتی ندارد. اگر اسکاتلند خواستار استقلال باشد، پادشاهی متحد چندپاره خواهد شد و ما برای همواره راه خود را جدا خواهیم کرد.

نخست وزیر بریتانیا برای متقاعد کردن مردم اسکاتلند به مخالفت با استقلال گفت رای گیری روز پنجشنبه فقط برای مردم رای دهنده نیست بلکه برای فرزندان و نوه ها و نسل های بعد از آنها هم هست.

وی همچنین استقلال اسکاتلند را طلاق دردناک توصیف کرد.

حزب ملی اسکاتلند از ابتدای به قدرت رسیدن در این کشور اعلام نموده بود که استقلال اسکاتلند از پادشاهی متحده را به رأی خواهد گذاشت. این حزب بالاخره توسط آلکس سالموند وزیر اول اسکاتلند در مجلس، زمان دقیق این همه پرسی را 18 سپتامبر (27 شهریور) اظهار داشت. در حالی که دولت مرکزی بریتانیا مخالف این همه پرسی است، اما از لحاظ قانونی، امکان جلوگیری از آن را ندارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 641

به "نامه سران احزاب انگلیس درباره اعطای اختیارات بیشتر به مجلس اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه سران احزاب انگلیس درباره اعطای اختیارات بیشتر به مجلس اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید