پکن: رای دریای جنوبی چین موجب تشدید تنش ها خواهد شد

به گزارش تعطیلات رو، وزیر خارجه چین گفت که رای دادگاه بین المللی درباره دریای جنوبی چین تنها موجب تشدید تنش ها و تقابل ها در منطقه خواهد شد.

پکن: رای دریای جنوبی چین موجب تشدید تنش ها خواهد شد

با ما همراه باشید و با تور ارزون چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین روز سه شنبه در واکنش به رای دادگاه بین المللی لاهه در مورد ادعاهای پکن در دریای جنوبی چین، تاکید نمود: این یک پرونده تقلبی بوده و رای صادر شده تنها موجب افزایش تنش و تقابل و رویارویی بین کشورهای منطقه خواهد شد.

ژی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در اظهاراتی توضیح داد: پکن مصمم به برقراری ثبات و امنیت در دریای جنوبی چین خواهد بود ولی هیچ اقدامی را بر مبنای رای صادر شده در دادگاه بین المللی لاهه قبول نخواهد کرد.

در حالی که دادگاه بین المللی لاهه روز سه شنبه با صدور رای نهایی 497 صفحه ای اعلام نموده است که ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع و ذخایر دریای جنوبی چین، بی پایه و اساس است، وزارت دفاع چین نیز ضمن رد این رای تاکید نموده است که رای دادگاه لاهه تاثیری بر حق حاکمیت چین نخواهد داشت.

خبرگزاری شینهوا اعلام نمود که چین به هیچ وجه رای صادر شده از سوی دادگاه بین المللی لاهه را به رسمیت نمی شناسد.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 832

به "پکن: رای دریای جنوبی چین موجب تشدید تنش ها خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: رای دریای جنوبی چین موجب تشدید تنش ها خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید