شی جین پینگ خواهان اتحاد همه مردم چین شد

به گزارش تعطیلات رو، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین با هدف کاهش ناآرامی های سیاسی در هنگ کنگ و فرونشاندن احساسات استقلال طلبانه در تایوان خودمختار، خواهان اتحاد همه مردم چین شد.

شی جین پینگ خواهان اتحاد همه مردم چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رئیس جمهوری چین این سخنان را در مراسم یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد سون یات سن، اولین رئیس جمهوری چین و پدر ناسیونالیسم چینی ایراد کرد که هنوز هم میان مردم از احترام برخوردار است.

شی جین پینگ همچنین گفت: ما هرگز و در هیچ زمانی به هیچ فرد یا گروه و حزبی اجازه نمی دهیم تا تکه ای از خاک چین را جدا کند.

او همچنین اضافه کرد که روحیه سون یات سن مدل مناسبی برای چین است و همه چینی ها باید خود را متعهد به کار سخت، بلند مدت و مداوم بدانند.

هفته گذشته در هنگ کنگ تعدادی از معترضان و حامیان تصمیم اخیر پکن برای تفسیر مجدد قانون اساسی هنگ کنگ، راهپیمایی کردند، تفسیری که باعث شده است دو قانونگذار حامی استقلال هنگ کنگ از تصدی مقاوم خود محروم شوند.

همچنین شی چین پینگ از رهبران تایوان خواست تا این اصل را که تایوان و سرزمین اصلی، هر دو جزو یک چین واحد هستند، تایید و تقویت نمایند، موضوعی که رئیس جمهوری تایوان آن را رد نموده است.

درخواست برای مشخص سرنوشت و استقلال در قلمرو چین از سال 2014 که دهها هزار نفر به مدت 79 روز در هنگ کنگ به خیابان ها آمدند، افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 517

به "شی جین پینگ خواهان اتحاد همه مردم چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جین پینگ خواهان اتحاد همه مردم چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید