سرمایه گذاری چین در بخش کشاورزی ازبکستان

به گزارش تعطیلات رو، یک شرکت چینی اظهار داشت که صد میلیون دلار در صنعت کشاورزی و دامداری ازبکستان سرمایه گذاری خواهد نمود.

سرمایه گذاری چین در بخش کشاورزی ازبکستان

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، یک شرکت چینی یک سرمایه گذاری صد میلیون دلاری جهت ساخت یک مجتمع پرورش گوشت و لبنیات در منطقه جیزک ازبکستان انجام خواهد داد.

این مجتمع جدید کشت و صنعت قادر به فراوری سالانه 2500 تن گوشت خواهد بود. تعداد کل گاوهای این مجتمع 10 هزار راس اعلام شده است. پیش از این و در قالب این پروژه، یک شرکت خارجی در ازبکستان به ثبت رسید.

طبق پیش بینی ها قرار است این مجتمع تا سال 2023 به ظرفیت کامل خود برسد. این مجتمع مدرن دامداری شامل مرکز فراوری خوراک، یک کشتارگاه و یک کارخانه بیوگاز خواهد بود.

شرکت چینی متعهد شده است تا حدود 1000 شغل ایجاد کند و همچنین متعهد به استفاده از تجهیزات مدرن کشاورزی و فن آوری های پیشرفته کشاورزی، از جمله لیزر و بذرافشانی پیشرفته است.

علاوه بر این، برنامه ریزی شده است که کشت انواع ارقام علوفه ای مختلف با استفاده از یک برنامه علمی زراعی چهار ساله و نیز اقدامات لازم جهت بهبود وضع باروری زمین انجام گردد.

برای اجرای این پروژه، یک زمین با مساحت بیش از 10700 هکتار در منطقه جیزک ازبکستان در اختیار این شرکت چینی قرار گرفته است.

چین از دوره ریاست جمهوری اسلام کریم اف از متحدین نزدیک ازبکستان در آسیای مرکزی به حساب می آید. در آخرین ماه های ریاست جمهوری کریم اف، تاشکند و پکن با ارتقاء سطح روابط دو کشور، سند مشارکت راهبردی فراگیر را با حضور روسای جمهور دو کشور در تاشکند به امضا رساندند.

در بیانیه مشترک دو کشور این ارتقاء سطح روابط به افزاش بی سابقه سطح روابط چین- ازبکستان به بالاترین سطح تعاملات، اعتماد سیاسی دوجانبه و همکاری برد- برد تعبیر شده بود.

در حال حاضر سرمایه گذاری های چین در اقتصاد ازبکستان از سطح 8 میلیارد دلار فراتر رفته است.

حجم مناسبات تجاری دو کشور نیز در سال 2018 با عبور از مرز 6.4 میلیارد دلار رکورد تاریخ روابط دو کشور را شکست و فصلی نو از روابط دوجانبه پکن و تاشکند را شروع کرد.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران چینی از جمله بیش از 80 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می نمایند.

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 281

به "سرمایه گذاری چین در بخش کشاورزی ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری چین در بخش کشاورزی ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید