چین خواهان تقویت روابط نظامی با ایران شد

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خواهان تقویت روابط نظامی دوجانبه شد.

چین خواهان تقویت روابط نظامی با ایران شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزیر دفاع چین خواهان روابط نظامی نزدیکتر با ایران شد.

چانگ وانکوان در دیدار با امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش که در راس یک هیئت بلند پایه نظامی به چین سفر نموده گفت: نیروهای نظامی دو کشور همکاری خوبی در بازدیدهای دوجانبه، آموزش نیروها و دیگر زمینه ها طی سالهای اخیر داشته اند.

وی اضافه کرد: مبادلات بین دو نیروی دریایی مفید بوده و شناورهای جنگی بازدیدهای موفقت آمیزی داشته اند. وزیر دفاع چین تاکید نمود کشورش خواهان کار با ایران برای همکاری بیشتر عملی و تقویت روابط نظامی بین دو طرف است.

به گزارش رویترز دریادار سیاری نیز عنوان نموده است که ایران اهمیت زیادی برای روابطش با چین قائل است و آماده تقویت روابط دوجانبه و همکاری بین نیروهای نظامی دو کشور به خصوص در حوزه نیروی دریایی است. روزنامه رسمی ارتش آزاد خلق چین نیز گزارش داده مقام ارشد نظامی ایران از یک زیردریایی چینی و کشتی های جنگی بازدید نموده است. به گزارش این روزنامه امیر سیاری ابراز امیدواری نموده است دو کشور در زمینه مقابله با دزدی دریایی همکاری نمایند.

اوایل مهرماه امسال، ایران و چین اولین مانور مشترک نظامی خود را در خلیج فارس برگزار کردند. در این مانور پکن دو ناوشکن چانگ چونو چانگ جو را به ایران اعزام کرد. برگزاری این مانور بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 624

به "چین خواهان تقویت روابط نظامی با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان تقویت روابط نظامی با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید