چین سفیر آمریکا را فراخواند

به گزارش تعطیلات رو، دولت چین در اعتراض به تصمیم آمریکا برای استقرار ناوگان دریایی خود در نزدیکی جزایر تحت کنترل پکن در دریای چین جنوبی، سفیر این کشور را احضار کرد.

چین سفیر آمریکا را فراخواند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت چین در اعتراض به تصمیم آمریکا برای استقرار ناوگان دریایی خود در نزدیکی جزایر تحت کنترل پکن در دریای چین جنوبی، سفیر این کشور را احضار کرد.

طی چند روز اخیر منابع خبری گزارش داده بودند که آمریکا ظرف دو هفته آینده کشتی های جنگی خود را به نزدیکی جزایر مصنوعی چین در دریای چین جنوبی اعزام می نماید تا از این طریق نشان دهد که ادعاهای سرزمینی چین را در این مناطق به رسمیت نمی شناسد.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد این کشتی ها وارد محدود دوازده مایلی بعضی از جزایر مصنوعی خواهند شد که چین در دریای چین جنوبی و نزدیک مجمع الجزایر اسپراتلی ساخته است.

چین ادعای مالکیت بر اکثریت مناطق دریای چین جنوبی را دارد. ارزش تجارت دریایی که سالانه از این منطقه عبور می نماید پنج هزار میلیارد دلار است. فیلیپین، مالزی، ویتنام، برونئی و تایوان نیز ادعاهای مشابهی در این منطقه دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، چین در سال های اخیر در بحث دریای چین جنوبی، جسورانه تر از قبل عمل نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 751

به "چین سفیر آمریکا را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفیر آمریکا را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید