کوبا: آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بشر است

به گزارش تعطیلات رو، وزیر خارجه کوبا با رد اتهامات تازه وزیر خارجه آمریکا، ایالات متحده را بزرگترین متجاوز به حقوق بشر خواند.

کوبا: آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بشر است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه کوبا چهارشنبه شب به وقت تهران گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا که ایران، چین، ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا را به نقض حقوق بشر متهم می کند رد کرد.

به نوشته خبرگزاری پرنسا لاتینا برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا، آمریکا را به عنوان بزرگترین متجاوز به حقوق بشر در جهان توصیف کرد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه کشورهای یاد شده که همه مخالف سیاست های سلطه جویی آمریکا هستند را ناقض حقوق بشر خواند.

به گزارش پرنسا لاتینا، وزیر خارجه کوبا در توییتی در این زمینه نوشت، آمریکا به حقوق بشر در کوبا علاقه ای ندارد بلکه سیاستش نابودی زندگانی 11 میلیون کوبایی در جهت روی کار آوردن دولتی موافق با منافع خود است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا همچنین یادآور شد که با وجود تحریم های آمریکا، کوبا به ارتقاء و حمایت از حقوق بشر برای همگان متعهد خواهد بود.

وزیر خارجه کوبا همچنین گزارش های اخیر مایک پامپئو در باره کوبا، ایران و برخی کشورهای دیگر را فاقد اعتبار خواند و گفت که این گزارشها تنها با اهداف سیاسی علیه دولت هایی است که تسلیم خواسته های آمریکا نشده و از مردم خود دفاع می کنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر سال 2019 خود بار دیگر به تکرار اتهامات اثبات نشده علیه ایران پرداخته است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش که چهارشنبه منتشر کرده اتهامات مندرج در گزارش های سال های گذشته را تکرار و تهران را به نقض حقوق زنان و اقلیت ها، حقوق همجنس طلبان و سرکوب مخالفان متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین بدون ارائه مستندات کافی مدعی شده اعدام ها در ایران مطابق با استاندارهای قانونی بین المللی نیست و بدون محاکمه منصفانه افراد انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 915

به "کوبا: آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید