132 پل و 32 تونل در ریل چابهار-زاهدان، کمبود 4هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به طول 600 کیلومتری راه آهن چابهار- زاهدان گفت: این خط ریلی با هدف اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه احداث می گردد.

132 پل و 32 تونل در ریل چابهار-زاهدان، کمبود 4هزار میلیارد تومانی

وی پیشرفت فیزیکی کل پروژه را 37 درصد اعلام و اضافه نمود: پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی به 50 درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر عدد قابل توجهی است.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اولویت بندی اجرایی این پروژه شرح داد: اولویت اصلی ما بهره برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تکمیل و بهره برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در بخش زیرسازی در حال انجام است.

خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصر به فرد دانست و گفت: 80 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه صورت می گیرد که تاکنون 50 درصد از عملیات خاکی و 68 درصد از عملیات خاکریزی آن به اتمام رسیده است.

وی راه آهن چابهار- زاهدان را بزرگترین پروژه ریلی در دست ساخت کشور معرفی و اعلام کرد: این حجم از عملیات اجرایی در 600 کیلومتر مسیر ریلی که بیش از 50 درصد آن در تپه ماهور و منطقه کوهستانی واقع شده است در نوع خود منحصر به فرد است.

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت با اشاره به ابنیه فنی قابل توجه در این خط ریلی اضافه نمود: 132 دستگاه پل خاص به طول 11 کیلومتر با دهانه های بیش از 10 متر و 32 دستگاه تونل به طول 14 کیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است.

خطیبی در خصوص اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: تاکنون 1100 میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به منظور اتمام آن به حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که با توجه به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد احتیاج این پروژه در کوشش هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "132 پل و 32 تونل در ریل چابهار-زاهدان، کمبود 4هزار میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "132 پل و 32 تونل در ریل چابهار-زاهدان، کمبود 4هزار میلیارد تومانی"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید