5 نکته مهم برای رزرو هتل در استانبول

به گزارش تعطیلات رو، یکی از این اقدامات اولیه در سفر به استانبول انتخاب و رزرو هتل است. علیرغم آنکه شمار هتل ها و اقامتگاه های این شهر بسیار زیاد هستند و همواره مکانی برای اقامت پیدا می گردد اما مسلم است که انتخاب یک محل اقامت ایده آل نیازمند داشتن اطلاعات اولیه درباره هتل های این شهر و رعایت بعضی نکات مهم قبل از رزرو است. از این رو تصمیم داریم تا در مطلب حاضر 5 نکته مهم برای رزرو هتل در استانبول را به شما گوشزد کنیم تا با در نظر گرفتن این تکات بتوانید این بار که به استانبول سفر می کنید به راحتی و با اطلاع کامل دست به انتخاب و رزرو هتل بزنید.

5 نکته مهم برای رزرو هتل در استانبول

آنالیز موقعیت مکانی هتل ها در استانبول

بدون شک در شهرهای پرگردشگری مانند استانبول انبوهی از هتل ها را برای اقامت می توان پیدا کرد. مسلما اگر چندین ملاک تعیین در دست داشته باشیم راحت تر می توانیم از میان این هتل ها دست به انتخاب بزنیم. یکی از ملاک های انتخاب هتل در استانبول موقعیت مکانی خوب است. اهمیت موقعیت مکانی هتل به مقدار ای است که اغلب گردشگران ترجیح می دهند بابت هتل هایی با موقعیت مکانی خوب هزینه بیشتری بپردازند. منظور از موقعیت مکانی مطلوب برای هتل این است که در جایی از شهر قرار داشته باشد که بیشترین دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس را داشته باشد و بعلاوه فاصله کمی تا جاهای دیدنی و یا مراکز خرید داشته باشد. هر چقدر سطح امنیت یک منطقه از شهر بالاتر باشد هتلی که در آن واقع شده است نیز از موقعیت مکانی بهتری برخوردار است. اقامت در هتل هایی که موقعیت مکانی مطلوبی دارند باعث می گردد تا گردشگران در تردد به مکان های مختلف دچار زحمت کمتری شوند و بعلاوه در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی نمایند. بنابراین قبل از رزرو هتل استانبول موقعیت مکانی آن را آنالیز کنید. بطور کلی هتل هایی که در منطقه سلطان احمد و یا در حوالی میدان تکسیم قرار گرفته اند از برترین موقعیت مکانی در این شهر برخوردارند.

توجه به امکانات هتل های استانبول پیش از رزرو

اگر از پیش با فرایند رزرو آنلاین هتل آشنا باشید حتما می دانید که هتل ها از منظر مقدار امکانات رفاهی که در اختیار مهمانان خود قرار می دهند و بعلاوه تجهیزات هتلی در یک سطح قرار ندارند. برای نشان دادن این تفاوت از درجه بندی یک ستاره تا پنج ستاره برای هتل ها استفاده می گردد. هرچه یک هتل ستاره های بیشتری داشته باشد خدمات و امکانات آن نیز به روزتر و متنوع تر است و البته به همان نسبت هم قیمت بیشتری دارد. یکی از نکات اصلی در رزرو هتل در استانبول آنالیز امکانات هتل و تصمیم درباره مقدار خدماتی است که قرار است دریافت کنید. به عبارت ساده تر اگر شما جزو افرادی هستید که انتظارتان از هتل یک مکان تمیز و مرتب با امکانات بسیار ساده است و قصد دارید بیشتر زمان روز را به بازدید از جاهای دیدنی استانبول بگذارانید و فقط برای استراحت به هتل مراجعه کنید پس یک هتل یک ستاره ارزان نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد. با این حال گذشته از انتظارات شخصی مهمانان از خدمات هتلی، نکته مهم دیگری که در رزرو هتل در استانبول باید در نظر داشت این است که درجه بندی هتل های استانبول چندان با طبقه بندی بین المللی هتل ها همخوانی نداشته باشد. بطور مثال در اغلب هتل های یک ستاره ای که در کشورمان هستند سرویس بهداشتی اتاق ها در فضای داخلی اتاق و بطور اختصاصی برای مهمانان تعبیه شده است، در حالی که در بیشتر هتل های یک ستاره استانبول سرویس بهداشتی خارج از اتاق و به صورت عمومی است. بنابراین توصیه ما این است که در رزرو هتل در استانبول تنها به ستاره های هتل اکتفا نکنید و از قبل با آنالیز سایت هتل و یا مراجعه به سایت سفرمارکت امکانات و شرایط هر هتل را آنالیز کنید.

رزرو هتل ارزان در استانبول

هتل های استانبول از منظر قیمتی تنوع زیادی دارند و نرخ قیمت یک شب اقامت در آنها می تواند در یک طیف وسیع قرار بگیرد. به طوری که در یک طرف محور هتل های دو ستاره ای وجود دارند که نرخ اقامت در آنها با هزینه اقامت در یک مهمانخانه داخل کشور ایران برابری می نماید در حالی که در آن سوی محور نیز با هتل های لوکس و ویژه ای سر و کار داریم که قیمت یک شب اقامت در آنها معادل چندین برابر قیمت چند شب اقامت در یک هتل پنج ستاره در داخل کشور است. مسلما رزرو هتل ارزان در استانبول برای هر گردشگری مجذوب کننده است اما بهتر است گردشگران این مقصد گردشگری به این نکته مهم نیز توجه نمایند که هتل های ارزان این شهر معمولا از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند و در منطقه ای دورتر از مرکز شهر قرار گرفته اند. بنابراین اگر به همراه خانواده سفر می کنید و ترجیح می دهید در هتل های لوکس استانبول اقامت نکنید دست کم توصیه می کنیم که بیش از آنکه اولویت خود را بر هتل های ارزان استانبول قرار دهید، کیفیت هتل را اولویت قرار دهید.

برترین زمان رزرو هتل در استانبول

دیدگاه اغلب گردشگرانی که به استانبول سفر نموده اند این است که هر فصلی از سال برای سفر به این مقصد توریستی مناسب است. اگرچه این موضوع تا حد زیادی درست است اما تعداد گردشگران استانبول در تمام طول سال یکسان نیست و در بعضی بازه های زمانی مانند فصل بهار و تابستان تعداد بیشتری از گردشگران تمایل به سفر به استانبول دارند. بنابراین بسیار طبیعی است که در بازه های زمانی پرگردشگر نرخ خدمات گردشگری مانند رزرو بلیط تهران استانبول آنلاین و رزرو هتل در این شهر نیز نسبت به بازه های خلوت تر بیشتر است. از این رو می توان نتیجه گرفت که اگر در فصل های پاییز و به ویژه زمستان به استانبول بروید می توانید هتل های استانبول را با قیمت پایین تری رزرو کنید و از یک استانبول گردی ارزان لذت ببرید. اگر می خواهید ارزان ترین هتل در استانبول را رزرو کنید فصل زمستان یک فرصت طلایی است، نیازی نیست نگران سرمای هوا و بازدید از جاهای دیدنی در فصای باز باشید زیرا تفریحات زمستانی استانبول آنقدر متنوع هستند که با انجام آنها در طول سفر می توانید حسابی لذت ببرید.

مرور نظرات کاربران درباره هتل های استانبول

این روزها با گسترده شدن فضای اینترنت و رواج هر چه بیشتر رزرو آنلاین هتل ، گردشگران قادرند تا تجربه اقامت خود در هتل های سرتاسر دنیا را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به اشتراک گذاری این تجربه ها از این جنبه اهمیت دارد که وقتی فردی اقامت در یک هتل را بطور واقعی تجربه نموده باشد در بیان تجربه خود به زوایایی اشاره می نماید که تا قبل از رزرو هتل ابدا به ذهنش خطور ننموده بود. ضمن آنکه برای اغلب گردشگران سایت رسمی هتل ها منبع گردآوری اطلاعات درباره آن هتل ها است. در حالی که ممکن است تصاویر و نوشته های این سایت ها صرفا جنبه تبلیغاتی داشته باشد. مسلما در سایت رسمی هتل ها چیزی از نقاط ضعف و نارضایتی مهمانان درج نمی گردد. بنابراین یکی از کاربردی ترین ترفندها و راهکارهایی که گردشگران در رزرو هتل در استانبول می توانند از آن بهره ببرند آنالیز نظرات کاربران درباره هتل ها در فضای مجازی است. از این رو بهتر است در آخرین مرحله انتخاب هتل و پیش از رزرو آنلاین هتل در استانبول نگاهی به نظرات کاربران دیگر نیز داشته باشید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2240

به "5 نکته مهم برای رزرو هتل در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای رزرو هتل در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید