اجازه نمی دهیم طرح های آمریکا در عراق اجرا گردد

به گزارش تعطیلات رو، سخنگوی کتائب حزب الله با تاکید بر اینکه مقاومت مانع تحمیل سلطه آمریکا بر عراق و ایجاد هرج و مرج در این کشور شده است، گفت هر گونه نقشه آمریکا را هم نقش بر آب می کنیم.

اجازه نمی دهیم طرح های آمریکا در عراق اجرا گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه کتائب حزب الله از گروه های عضو سازمان الحشد الشعبی عراق روز سه شنبه تاکید نمود که همه نقشه های آمریکا در عراق را ناکام خواهد گذاشت.

محمد محیی سخنگوی کتائب حزب الله در اظهاراتی تلویزیونی گفت: نیرو های آمریکایی اگر به درخواست دولت عراق در این کشور ماندند، قرار نبود نیرو های رزمی باشند؛ اما آمریکا توافقنامه چارچوب راهبردی (توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا) را نقض کرد، از همین رو نظامیان آمریکایی در عراق نیرو هایی اشغالگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، محیی اضافه کرد: فشار ما برای خروج نیرو های آمریکایی به دنبال تاکید دولت، جریان های سیاسی و مجلس بر خروج آن ها بود و حالا هم همه نقشه های آمریکا در عراق را ناکام خواهیم گذاشت.

سخنگوی کتائب حزب الله با تاکید بر اینکه دولت فعلی یا آینده از طرق دیپلماتیک قادر به اخراج نیرو های آمریکایی نیست، گفت: اگر آمریکایی ها از عراق خارج شوند و دولت اقتدار خود را بر کشور اعمال کند دیگر دلیلی برای حمل سلاح توسط گروه های مسلح در عراق باقی نمی ماند.

محیی گفت: آمریکا در عراق فقط در پی منافع خودش است و به بعضی طرف ها توصیه می کنیم که جز به ملت خود اتکا نداشته باشند. مقاومت نقشه های آمریکا برای تحمیل سلطه خود بر عراق و ایجاد هرج و مرج دراین کشور را ناکام گذاشته است.

منابع عراقی و آمریکایی از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر داده و گفته اند، آمریکا به هر طریقی کوشش می نماید بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف دریافت مواضع گروه های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی ها در خاک کشورشان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 970

به "اجازه نمی دهیم طرح های آمریکا در عراق اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه نمی دهیم طرح های آمریکا در عراق اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید