ارائه دستاوردهای ایران در حوزه مبارزه با سرطان و رادیو داروها در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس

به گزارش تعطیلات رو، در مجمع علمی جهانی ده سال اقدام در کنترل سرطان و راه های پیش رو که در روزهای دوم و سوم کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار گردید، رئیس سابق گروه تحقیقاتی رادیوایزوتوپ ها در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ایران در سخنانی با اشاره به فراوری و کنترل کیفیت داروهای رادیو درمانی در ایران، دستاوردهای کشورمان طی یک دهه گذشته در این خصوص را تشریح کرد.

ارائه دستاوردهای ایران در حوزه مبارزه با سرطان و رادیو داروها در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس

به گزارش خبرنگاران، دکتر شیبانی در ابتدای سخنان خود به روند توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در این حوزه در یک دهه گذاشته پرداخت و بر ضرورت استفاده و بهره مندی از پتانسیل های ملی و بین المللی برای رسیدن به هدف مبارزه و کنترل سرطان تاکید نمود.

این استاد دانشگاه با اشاره به سابقه طولانی همکاری ایران با آژانس از سال 1959 و استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای به ویژه در حوزه های درمانی، به خدمات گسترده ایران به بیماران در حوزه فراوری دارو اشاره نمود و اضافه نمود: ایران طی ده سال گذشته، زیرساخت ها در حوزه فراوری دستگاه های تشخیصی و درمانی را با یاری دولت، سمت ها و آژانس توسعه چشمگیری داده است.

وی با بیان اینکه ایران هم اکنون می تواند تمامی تقاضاهای داخلی در حوزه پرتو درمانی را تامین کند، اضافه نمود: جمهوری اسلامی همچنین یکی از کشورهای به رسمیت شناخته شده در عرصه تامین ایزوتوپ ها در این حوزه در سطح جهانی می باشد.

شیبانی با اعلام اینکه ایران در سال 2015 کمیته کنترل ملی سرطان را تاسیس کرده و به وسیله این کمیته، سیاست ها و قوانین حوزه مبارزه با سرطان را به روز کرده، گفت: ذیل این کمیته، برنامه ملی کنترل سرطان تهیه و تدوین شده و از ظرفیت همه نهادها در این کمیته استفاده می گردد.

وی همچنین با اعلام اینکه ایران اقدامات گسترده ای را از جمله در نوسازی آزمایشگاه و مراکز درمانی، تاسیس کارخانه های فراوری دارو، و همچنین صادرات فراوریات به کشورهای نیازمند از جمله 18 کشور جهان انجام داده، اضافه نمود: تمامی اقدامات ایران در تاسیسات و مراکز فراوریی و آزمایشگاه، بر اساس استانداردهای تخصصی آژانس می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 463

به "ارائه دستاوردهای ایران در حوزه مبارزه با سرطان و رادیو داروها در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه دستاوردهای ایران در حوزه مبارزه با سرطان و رادیو داروها در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید