از 550 هزار مالک خودرو لاکچری مالیات گرفته می شود

به گزارش تعطیلات رو، نه تنها خودروهای لوکس وارداتی، بلکه حتی ماشین های قدیمی ساخت داخل هم در ایران بسیار گران قیمت هستند و به همین دلیل برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، خودرو در ایران کالایی سرمایه ای محسوب می شود.

از 550 هزار مالک خودرو لاکچری مالیات گرفته می شود

دولت در سال 1399 تصمیم گرفت جزئیاتی را در بودجه سنواتی بگنجاند تا مالیات نوی از خودروهای لوکس دریافت کند.

یکی از همین تعرفه های نو، اعمال مالیات بر خودروهای لوکس است که از یک سال گذشته در کنار دریافت مالیات از خانه های خالی، بیشتر بر سر زبان ها افتاد. البته به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، دولت بیشتر از آنکه به فکر کنترل دارایی مالکان باشد، در پی جبران کسری بودجه خود است.

نوترین آگهی های خودرو

به همین علت سال گذشته 505 هزار و 177 مؤدی مشمول مالیات خودروهای لاکچری شناسایی شدند که 370 هزار دستگاه خودرو را در برمی گیرد. مالیات متعلق به این افراد به بیش از 30 میلیارد تومان می رسد که در سال گذشته تعدادی از مشمولان مالیات خود را پرداخت کردند.

براساس گفته های رئیس کل سازمان امور مالیاتی از 17.5 میلیون خودروی سواری و و دو کابین موجود در کشور، 550 هزار خودرو مشمول این مالیات هستند که این خودروها باید 5600 میلیارد تومان مالیات بدهند.

اگر شما مالک یک خودرو لوکس هستید، به شما توصیه می شود که منتظر پیامک سازمان مالیاتی کشور باشید و پس از دریافت آن با مراجعه به تارنمای مالیاتی، نسبت به ثبت نام و افزودن اطلاعات خود اقدام کنید. در این مرحله شما می توانید با کامل کردن اطلاعات خود نسبت به پرداخت مالیات خودرو مورد نظرتان اقدام کنید. لازم به ذکر است که اگر از این روش استفاده نکنید، هنگام نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کرده تا بتوانید خودرویتان را منتقل کنید.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2171

به "از 550 هزار مالک خودرو لاکچری مالیات گرفته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از 550 هزار مالک خودرو لاکچری مالیات گرفته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید