امیدوارم بتوانم تحول واقعی را رقم زنم

به گزارش تعطیلات رو، وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای برنامه های تحولی خود، نوشت: از خانه ملت که اعتماد کردند خادم ملت باشم تشکر می کنم.

امیدوارم بتوانم تحول واقعی را رقم زنم

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی، دقایقی پیش و پس از اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس در صفحه توییترش نوشت: از خانه ملت که اعتماد کردند خادم ملت باشم تشکر می کنم. امیدوارم بتوانم با کمک همه معلمان عزیز، صاحب نظران، بازنشستگان، دانش آموزان و اولیای آنها، تحولی واقعی را در راستای اجرای برنامه های خود که هم اکنون برنامه مورد تایید نمایندگان ملت است رقم بزنم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را آنالیز نموده و در نهایت با 200 رای موافق، 48 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 255 نماینده به او رای اعتماد دادند.

به این ترتیب وی به عنوان پانزدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب سکان راهنمایی این وزارتخانه را بر عهده گرفت.

محسن حاجی میرزایی، دومین وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم است که پس از استعفای سیدمحمد بطحایی در اواسط خرداد ماه جاری و سرپرستی دوماهه سیدجواد حسینی، به طبقه چهارم ساختان شهیدرجایی می رود و قرار است طبق وعده هایی که در جلسه امروز مجلس داده، مطالبات معلمان حق التدریسی و خرید خدمتی را محقق کند و آیین نامه قانون مصوبه مجلس برای استخدام در آموزش و پرورش را نیز تا پیش از سرانجام مهر در دولت به مرحله تصویب و ابلاغ برساند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفته است که همه نابرابری ها در سطوح قدرت و ثروت ریشه اش در نابرابری فرصت های یادگیری است. در حالی که دسترسی به فرصت های برابر حق همه شهروندان است و ما باید برای آن کوشش کنیم. تک تک دانش آموزان در مدارس دولتی حق دارند از سرانه سه و نیم میلیون تومانی استفاده نمایند؛ من با مشارکت اقتصاددانان به مدل علمی برای فعال سازی تعاونی های معلمان در اداره مدارس رسیده ام که همگی متعهد به آموزش رایگان هستند و درآمد آنها هم از دولت است که این منجر به بهبود کیفیت آموزش می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 449

به "امیدوارم بتوانم تحول واقعی را رقم زنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم بتوانم تحول واقعی را رقم زنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید