قیمت تورهای ترکیه از تهران: تأکید ترکیه بر تقویت ناوگان هوایی با وجود تحریم آمریکا

به گزارش تعطیلات رو، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید نمود: اف-35 یک فناوری مهم و اولین انتخاب ما است و دریافت این جنگنده ها حق مسلم ماست اما با وجود تحریم آمریکا هم، از برنامه تقویت ناوگان جنگنده های خود دست نمی کشیم.

قیمت تورهای ترکیه از تهران: تأکید ترکیه بر تقویت ناوگان هوایی با وجود تحریم آمریکا

بهترین تجربه سفر را با قیمت تورهای ترکیه از تهران در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه خبر درخواست 40 جنگنده اف-16 و 80 کیت نوسازی برای جنگنده های فعلی ترکیه از آمریکا را تأیید کرد و گفت: توسعه ناوگان اف-16 و بعلاوه مدرن سازی جنگنده های موجود می تواند جایگزینی برای پولی باشد که در پروژه اف-35 پرداخت نموده بودیم. مسئله تازه ای در حال شکل گیری است. پس از مشاهده شرایط، تصمیم نهایی در چارچوب احتیاجهای ما گرفته می گردد.

وی با انتقاد از آمریکا گفت: کنار گذاشتن ترکیه از برنامه اف-35 یک اقدام کاملاً غیرقانونی و ناعادلانه است. این تصمیم نه فقط برای ترکیه بلکه برای کل برنامه اف-35 اشتباه و پرهزینه است. امیدوارم هر چه زودتر از این اشتباه بازگردند، اما اگر برنگشتند، باید در نظر داشته باشند که ما بودجه 1.4 میلیارد دلاری به آن پروژه پرداخت نموده ایم.

کالین با اشاره به لزوم استفاده از راه های جایگزین برای استفاده صحیح از پول ترکیه در برنامه اف-35 گفت: اگر قرار نیست مسئله اف-35 در آینده نزدیک حل گردد، طبیعی است که ما در پی گزینه های جایگزین باشیم. ترکیه در زمینه صنایع دفاعی بدون جایگزین نیست. ممکن است محصولات مورد احتیاج خود را به وسیله متحدان خود و بازارهای جهانی خریداری کند. تحریم های صریح یا ضمنی علیه ترکیه دیگر تأثیر قبلی خود را ندارد. اگر کسی در فکر مجازات ترکیه با این روش ها است، ضروری است به او یادآوری گردد که این ایده بی فایده و پیگیری آن بی فایده است. البته که اف-35 یک فناوری مهم و اولین انتخاب ما است و دریافت این جنگنده ها حق مسلم ماست اما با وجود تحریم ها هم، از برنامه تقویت ناوگان جنگنده های خود دست نمی کشیم. در صورتی که بر این بحران با آمریکا غلبه کنیم، ترکیه دوباره وارد برنامه می گردد و اف-35 های خود را دریافت می کنیم؛ اگر حل نگردد و مشکل برای مدت دیگری به همین صورت باقی بماند، ما هم به جستجوی راه های جایگزین ادامه می دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1905

به "قیمت تورهای ترکیه از تهران: تأکید ترکیه بر تقویت ناوگان هوایی با وجود تحریم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تورهای ترکیه از تهران: تأکید ترکیه بر تقویت ناوگان هوایی با وجود تحریم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید