تشدید رویارویی دولتمردان انگلیسی با یکدیگر بر سر برگزیت

به گزارش تعطیلات رو، ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بحرانی واقعی مبدل شده است که راهی برای برون رفت از آن ارائه نمی گردد.

تشدید رویارویی دولتمردان انگلیسی با یکدیگر بر سر برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش، دیوان عالی انگلیس در حالی پس از سه روز آنالیز دیدگاه مخالفان تعطیلی مجلس انگلیس و نماینده دولت در دفاع از آن، اعلام رای خود را به هفته آینده موکول کرد که در این دادگاه دولت متهم به فریب کاری شده است.

اختلافات بر سر برگزیت که همچون جامعه میان سیاستمداران انگلیسی عمیق تر شده جان میجر و بوریس جانسون دو نخست وزیر گذشته و حال و البته هم حزبی را به تقابل کشانده است.

در سومین روز از جلسه دیوان عالی انگلیس که قرار است به غیر قانونی بودن تعلیق مجلس این کشور بپردازد، جان میجر، نخست وزیر اسبق در دادخواستی که لرد گارنیر از طرف وی در دادگاه خواند، جانسون را همچون بعضی دلالان معاملات ملکی، غیر قابل اعتماد معرفی کرد و گفت: اسنادی که دولت به منظور تعلیق مجلس ارائه نموده است، علت واقعی این سیاست را نشان نمی دهد و او از دیوان عالی خواست آن را غیر قانونی اعلام کند.

دعوا ها در داخل انگلیس در حالی ادامه دارد که اتحادیه اروپا با اعلام دریافت اسناد فنی دولت انگلیس درباره برگزیت و آنالیز آن از روز آدینه، برای روشن شدن چگونگی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا ضرب الاجل دو هفته ای معین کرد.

دفتر نخست وزیر انگلیس در واکنش گفت: دولت قادر نیست در این مهلت، طرح خود را ارائه دهد و یک سال دیگر زمان لازم دارد.

استفن بارکلی وزیر برگزیت انگلیس هم در اسپانیا گفت: این موضوع با دقت در دولت آنالیز خواهد شد و هم دولت من و هم اتحادیه اروپا، درباره جدایی ما از اتحادیه، باید انعطاف نشان دهند.

در حالی که بیشتر سیاستمداران و اقتصاد دانان انگلیس خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را خسارت بار ترین گزینه ارزیابی می نمایند نخست وزیرانگلیس همچنان بر خروج حتی بدون توافق از اتحادیه اروپا تا نهم ابان تاکید می نماید.

بوریس جانسون در مصاحبه با تلویزیون دولتی انگلیس گفت: من نمی خواهم اغراق کنم، اما پیشرفت هایی در مذاکرات با مقامات اتحادیه اروپا حاصل شده است و ما کوشش می کنم با توافق از اتحادیه اروپا جدا شویم، اما اگر نشد برای جدایی بدون توافق اماده ایم.

پافشاری نخست وزیر انگلیس بر مواضع خود برغم مخالفت های گسترده داخلی و خارجی با رویکردش در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا موجب شد بعضی کارشناسان بوریس جانسون را متهم نمایند که منافع خود را بر منافع ملی ترجیح می دهد.

رادنی شکسپیر در این باره گفت: بوریس جانسون فقط به یک موضوع فکر می نماید و آن در دست داشتن کرسی نخست وزیری برای پنج سال اینده است.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه نمود: جانسون در پی آن است که ابتدا تا 31 اکتبر (نهم آبان ماه و سرانجام مهلت انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا) نخست وزیر باشد و آن گاه با حدود 45 درصد آرای مردم در انتخابات زودهنگام نخست وزیر باقی بماند.

وی با بیان اینکه در صورت برگزاری انتخابات رای مردم میان چهار حزب عمده تقسیم می گردد گفت: نخست وزیر در اندیشه آن است که به این موفقیت برسد.

ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اکنون به بحرانی واقعی مبدل شده است که راهی برای برون رفت از آن، ارائه نمی گردد.

در این شرایط همه نگاه ها به دیوانعالی این کشور دوخته شده تا بلکه بتواند گره برگزیتی را که آینده سیاسی و مالی این کشور را به گروگان گرفته باز گردد هر چند که خیلی ها نسبت به آن خوش بین نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 399

به "تشدید رویارویی دولتمردان انگلیسی با یکدیگر بر سر برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید رویارویی دولتمردان انگلیسی با یکدیگر بر سر برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید