تغذیه مناسب در زمان بیماری آنفلوانزا

به گزارش تعطیلات رو، هنگامی که آنفلوآنزا دارید اشتهایتان کم می گردد اما باید مواد غذایی مناسب را هر زمان که تمایل داشتید، میل کنید تا به بهبود بیماری یاری کند.

تغذیه مناسب در زمان بیماری آنفلوانزا

غذا می تواند به درمان انواع بیماری ها یاری کند. به عنوان مثال برای فرد مبتلا به گلودرد غذاهایی مفید است که به درمان فرد مبتلا به اضطراب یاریی نمی نماید.گرفتگی بینی و سرفه و گلو درد علایم شایع سرماخوردگی و آنفلوآنزا ست و بعضی غذاها می تواند به کاهش التهاب این بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند. هنگامی که آنفلوآنزا دارید اشتهایتان کم می گردد اما باید مواد غذایی را هر زمان که تمایل داشتید و گرسنه شدید مصرف کنید تا به بهبود بیماری یاری کند. در ادامه به یادآوری غذاهای مفید برای درمان آنفلوآنزا در فصل سرما اشاره می کنیم:

غذاهایی که مفید است

دمنوش گیاهی

چای گیاهی باعث تنفس راحت و پاک کردن مخاط از سینوس ها می گردد. اضافه کردن زردچوبه به یک فنجان آب گرم ممکن است به کاهش گلو درد یاری کند. تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی است.

برگ درخت چای در ترکیبات گیاهی طبیعی مانند پلی فنول ها، فلاونوئیدها و کاتچین فراوان است و سیستم ایمنی را تحریک می نماید.

عسل

گلودرد می تواند عامل عفونت باکتریایی باشد. عسل خاصیت ضد میکروبی دارد که به تشخیص این نوع عفونت یاری می نماید.

کیوی

کیوی بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین c است و این موضوع به بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا یاری زیادی می نماید.

مرکبات و توت ها

مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت، حاوی فلاونوئیدها و ویتامین C است. این مواد باعث کاهش التهاب و تقویت ایمنی می گردد که ممکن است برای مبارزه با تب مفید باشد. بعضی مطالعات نشان می دهد که فلاونوئیدی به نام کورستین، که در انواع توت ها یافت می گردد، برای درمان عفونت مفید است.

سبوس جو دوسر

یک فنجان جو دو سر حاوی حدود 4 گرم فیبر است. پوسته سبوس جو دوسر نیز حاوی فیبر است. این ماده تا 30 برابر حجم خود ،آب جذب

می نماید و برای دفع دستگاه گوارش مفید است.

میوه خشک شده

تمام میوه ها منبع خوبی از فیبر هستند، اما میوه های خشک مانند زردآلو، انجیر و آلو، معمولا دارای بالاترین سطح فیبر هستند. این میوه ها حاوی یک ملین طبیعی است که به نام سوربیتول شناخته می گردد، که به محض رسیدن آب به روده باعث انجام حرکات روده می گردد.

دانه کتان

با توجه به محتوای بالای فیبر ، دانه کتان به خصوص به منظم شدن حرکات روده یاری می نماید. دانه کتان همچنین یک منبع عالی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. شواهدی وجود دارد که اسید امگا 3 باعث التهاب روده می گردد که پس از یبوست طولانی مدت رخ می دهد.

غذاهایی که مفید نیست

شیر

بسیاری از افراد معتقدند که لبنیات به افزایش فراوری مخاط منجر می گردد، اگر چه شواهد علمی کمی برای تایید این مطلب وجود دارد. لبنیات ممکن است مخاط ایجاد کند که این موضوع می تواند باعث انسداد سینوس گردد.

کافئین

کافئین می تواند باعث کمبود آب بدن گردد که سبب تراکم می گردد. با این حال، بعضی از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده ایمنی هستند.

غذاهای فرآوری شده

این غذاها به میزان زیادی پرچربی و پرنمک و کم فیبر هستند. هضم چربی سخت است، در حالی که سطح بالای نمک، رطوبت را در مدفوع کاهش می دهد. نان سفید و برنج سفید، از سبوس و پوسته جدا شده اند.

غذاهای چرب

این غذاها حاوی مقادیر زیادی چربی است که هضم آن سخت است و می تواند باعث تحریک معده و بدتر شدن تهوع گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1429

به "تغذیه مناسب در زمان بیماری آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه مناسب در زمان بیماری آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید