خبرنگاران بهزیستی آستارا نسبت به افزایش مصرف شیشه در بین نوجوانان هشدار داد

به گزارش تعطیلات رو، آستارا - خبرنگاران - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: افزایش مصرف ماده مخدر شیشه در بین نوجوانان 15 تا 20 ساله گزارش شده و بهترین راه چاره مقابله با آن نظارت والدین، دقت در تربیت خانوادگی و روشنگری مدارس و دانشگاه ها درباره عواقب اعتیاد است.

خبرنگاران بهزیستی آستارا نسبت به افزایش مصرف شیشه در بین نوجوانان هشدار داد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ فریبرز خورشیدی روز چهارشنبه در نشست خبری در اداره بهزیستی آستارا اظهار کرد: کنجکاوی، لذت تجربه بار اول مصرف، دوستان ناباب، مسائل خانوادگی، بچه طلاق بودن، کمبود محبت و محبت بیش از اندازه والدین و روان پریشی از دلایل گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف شیشه است و والدین باید با جدی دریافت قدرت یادگیری خردسالان و نوجوانان، نه گفتن به مواد مخدر را از خردسالی به آنها یاد بدهند.

وی ادامه داد: پدر و مادر در صورت ابتلا خود یا فرزندان به بیماری روانی باید بدون قید و بند به مشاور و روانشناس مراجعه کرده و درمان شوند و مدارس و دانشگاه های آستارا با حدود 20 هزار دانش آموز و دانشجو با برگزاری همایش های حضوری و مجازی و برنامه های علمی از افزایش اعتیاد جلوگیری کنند.

رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: نداشتن کنترل رفتار، دست زدن به تخلفات دیگر، آسیب پذیری دندان، مخاط دهان، ترشحات بذاق، ضعف جسمی، عقیم بودن و نازایی، تورم کلیه، مسائل ادراری، اختلالات پوست و مو، ضعف اراده، گریز از مسئولیت، عصیانگری، اضطراب، اختلال خواب، کاهش روابط خانوادگی، خشونت، طلاق، گوشه گیری و نزاع خیابانی از نشانه های مصرف ماده مخدر شیشه است.

خورشیدی گفت: سه کمپ ترک اعتیاد با 60 مددجو در آستارا فعال است و مددجویان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پذیرش می شوند و هر مددجو برای یک دوره 21 روزه ترک اعتیاد، 13 میلیون ریال پرداخت می کند و بیشتر آنها از قشر نیازمند جامعه هستند.

او ادامه داد: کمپ ها از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی پایش می شوند و طبق برنامه به ضدعفونی محیط و محوطه آنها اقدام می شود و بر اساس آزمایش ها تا به امروز موردی از ابتلا به کرونا در میان مددجویان مشاهده نشده است.

خورشیدی یادآور شد: معتاد بهبود یافته دارای مدرک فنی و حرفه ای نظیر نقاشی ساختمان، سیم کشی و درب و پنجره سازی می توانند برای دریافت تسهیلات اشتغال به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی این شهرستان، حدود 700 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1497

به "خبرنگاران بهزیستی آستارا نسبت به افزایش مصرف شیشه در بین نوجوانان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهزیستی آستارا نسبت به افزایش مصرف شیشه در بین نوجوانان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید