کنفرانس بین المللی فناوری ها و سیستم های الکترونیک قدرت در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد

به گزارش تعطیلات رو، دوازدهمین کنفرانس بین ه المللی فناوری ها و سیستم های الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد.

کنفرانس بین المللی فناوری ها و سیستم های الکترونیک قدرت در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دوازدهمین کنفرانس بین المللی فناوری ها و سیستم های الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد.

این کنفرانس بین المللی از امروز به مدت سه روز با حضور و شرکت اساتید، محققان، متخصصان و فعالان خارجی و داخلی این حوزه به صورت مجازی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می گردد.

اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آئین شروع بکار این کنفرانس در سخنانی ضمن معرفی اجمالی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه تبریز در بخش های مختلف گفت: این دانشگاه هم اکنون در بسیاری از شاخص ها و فراوری علم و فناوری به خاطر پتانسیل های که دارد، جزو یکی از دانشگاه های مهم و تاثیرگذار در سطح جهانی، منطقه ای و ملی است.

وی توضیح داد: برای رسیدن به این حقیقت و ظرفیت های دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف می توان به کسب رتبه های برتر و رنکینگ های بین المللی این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر مراجعه کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کنفرانس در سطح بین المللی اضافه نمود: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و در این میان گروه مهندسی برق، قدرت و الکترونیک از جمله تاثیرگذارترین و مهمترین دانشکده ها و گروه ها در فراوری علم و فناوری و آموزش دانشگاه تبریز محسوب می گردد، به طوری که می توان بسیاری از طرح ها و پروژه ها را در سطح ملی، منطقه ای و جهانی با یاری اساتید، دانشجویان و محققان این دانشکده به انتها رساند.

ضیاالدین دائی کوزه کنانی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز و دبیر دوازدهمین کنفرانس سالانه PEDSTC نیز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس در سخنانی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این کنفرانس با ارایه گزارشی از فرایند نحوه اجرا و برگزاری دوازدهمین کنفرانس سالانه گفت: دوازدهمین کنفرانس سالانه الکترونیک قدرت، سیستم های محرک و فناوری است که بر الکترونیک قدرت، کاربرد ها و کنترل آن ها تمرکز دارد که دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز با همکاری و مشارکت انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران این کنفرانس را برگزار می نماید.

وی اضافه نمود: این کنفرانس بیشتر به منظور مشارکت اساتید، محققان و فعالان این حوزه برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و تجربیات پیرامون فناوری ها و ارایه راهکار های نوآورانه، نتایج تحقیقات و همچنین ابتکارات مربوط به الکترونیک صنعتی و کاربرد های آن ها برگزار می گردد.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت برق، الکترونیک و برنامه های کاربردی این حوزه ها در بخش های مختلف زندگی جوامع بشری گفت: امروزه برق و خدمات الکترونیکی و سامانه های الکترونیکی در بخش های مختلف زندگی انسان ها نقش حیاتی دارد که نمونه شاخص کوچک این امر برگزاری این کنفرانس در سطح جهانی به صورت مجازی در این ایام شیوع همه گیر ویروس کرونا است.

محمدرضا ذوالقدری رئیس انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران، از دیگر سخنرانان آئین افتتاحیه این کنفرانس بود که درباره نحوه تاسیس و حوزه فعالیت این انجمن علمی و همچنین به تاریخچه برگزاری کنفرانس سالانه PEDSTC در دانشگاه ها و موسسات پرداخت.

ابراهیم بابایی، دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس سالانه PEDSTC در دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه دوازدهمین کنفرانس با موضوع الکترونیک قدرت و درایو های الکتریکی برگزار می گردد، اضافه نمود: 215 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که از این تعداد 129 مقاله پذیرفته شده که در طول سه روز برگزاری این کنفرانس به صورت سخنرانی ارایه خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقالات ارایه شده و پذیرفته شده از 20 کشور از 35 دانشگاه خارجی و 34 دانشگاه داخلی است، توضیح داد: 7 کارگاه آموزشی نیز در این ارتباط برگزار شده و در طول سه روز برگزاری این کنفرانس 21 نشست تخصصی نیز با حضور اساتید و محققان این حوزه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این کنفرانس از امروز 14 بهمن به مدت سه به صورت مجازی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1568

به "کنفرانس بین المللی فناوری ها و سیستم های الکترونیک قدرت در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس بین المللی فناوری ها و سیستم های الکترونیک قدرت در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید