همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران در دانشگاه بیرجند برگزار گردید

به گزارش تعطیلات رو، بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران با حضور مسئولان دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران در دانشگاه بیرجند برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه دبیرستان در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بیست و هفتمین همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران شروع به کار کرد. در آیین افتتاحیه این همایش ملی که با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران برگزار گردید، ناصر تجبر، نایب رئیس انجمن بلورشناسی و کانی شناسی ایران با بیان اینکه خام فروشی هدر دادن سرمایه بزرگ کانی های صنعتی کشور است، گفت: درحالی که فرآوری کانی های صنعتی می تواند برای تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این حوزه فراوری شغل کند.

تجبر با بیان اینکه برگزاری سالانه همایش بلور شناسی شناسی علاوه بر انتقال دانش و تجربیات و گفتگو اساتید، محققان و پژوهشگران این عرصه می گردد، اضافه نمود: انجمن بلورشناسی و کانی شناسی ایران می تواند زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی را در استان ها فراهم کند که در بعضی از شهر ها شاهد برگزاری پیروز این دوره ها بوده ایم.

تجبر خاطر نشان کرد: ایران و خراسان جنوبی از نظر دارا بودن ذخایر کانی ها بسیار غنی است و باید در راستا استخراج و استفاده بهینه از این ثروت خداداد فعالیت بیشتر و مدیریت بهتری شکل گیرد.

نایب رئیس انجمن بلورشناسی و کانی شناسی ایران برگزاری بیست و هفتمین همایش ملی بلور شناسی و کانی شناسی ایران در دانشگاه بیرجند را فرصت مغتنمی برای ظرفیت سنجی و تبادل تجربیات علمی و عملی در این بخش دانست و اضافه نمود: بی تردید ارائه مقالات در حوزه های مختلف مرتبط با موضوع همایش نشان از غنای این گردهمایی علمی دارد.

امیر مهدوی، دبیر همایش با بیان اینکه همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران در 16 و 17 بهمن ماه جاری به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می گردد، اضافه نمود: همچنین همایش بلورشناسی و کانی شناسی ایران دو مرتبه دیگر هم در سال های 76 و 84 به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شده است.

مهدوی بیان نمود: 100 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که توسط کمیته داوران، داوری شده و 40 مقاله به صورت سخنرانی و 45 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران از سراسر کشور مقالات خود را در رشته های زمین شناسی، شیمی و فیزیک به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.

مهدوی با اشاره به بین رشته ای بودن این همایش، تأکید کرد: این همایش به صورت علمی و با ارائه سخنرانی های علمی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 859

به "همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران در دانشگاه بیرجند برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی بلورشناسی و کانی شناسی ایران در دانشگاه بیرجند برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید