خبرنگاران روسیه از عربستان و آمریکا خواست سهمی برابر با این کشور در کاهش فراوری نفت داشته باشند

به گزارش تعطیلات رو، مسکو - خبرنگاران - ویر انرژی روسیه اعلام نمود: همه کشورهای فراوری کننده عمده نفت باید برای تثبیت بازار با هم متحد شده و به همکاری بپردازند و سهمی برابر در این زمینه داشته باشند.

خبرنگاران روسیه از عربستان و آمریکا خواست سهمی برابر با این کشور در کاهش فراوری نفت داشته باشند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، الکساندر نوواک به اهمیت همکاری کشورهای فراورینماینده نفت برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع بازار اشاره نمود و گفت: فراوری نمایندگان نفت باید در ماههای آینده برای کاهش فراوری نفت به توافق برسند درغیر اینصورت بازار به ثبات نمی رسد.

لازم به ذکر است، روسیه، عربستان و آمریکا اکنون غول های نفتی دنیا به حساب می آیند چرا که بیش از 10 میلیون بشکه در روز فراوری و صادر می نمایند.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و افزایش قیمت نفت، واشنگتن بر فراوری و صادرات طلای سیاه اضافه نمود و در مدت زمان کوتاهی و تا پیش از شیوع کرونا در دنیا، صندلی بزرگترین صادرنمایندگان نفت دنیا را از عربستان و روسیه گرفت که سالها برای کسب این عنوان با هم رقابت داشتند.

وزیر انرژی روسیه در ادامه با بیان اینکه بهای نفت از شروع امسال میلادی (دیماه پارسال) تا به امروز حدود 60 درصد سقوط نموده است، اضافه نمود: گسترش ویروس کرونا منجر به کاهش تردد و تقاضای خرید نفت در حدود 15 میلیون بشکه در روز شده و ممکن است تا 20 میلیون بشکه در رو هم برسد که برابر با 20 درصد فراوری نفت دنیا است.

وزیر انرژی روسیه گفت: هیچگاه با چنین وضعیتی روبرو نشده بودیم که با تصمیم یکجانبه دیگر فراوری نمایندگان برای افزایش عرضه، قیمت این کالا با چنین نوسانی روبرو گردد.

به گفته نوواک، در زمان حاضر وضعیتی بوجود آمده است که مازاد فراوری یا بخشی از نفت فراوریی که مورد احتیاج نیست در منابع یا انبارهای زیرزمینی یا تانکرها ذخیره می گردد. بر اساس محاسبات مختلف، حداقل دو ماه دیگر می توان در انبارها نفت ذخیره کرد.

وی اضافه نمود: برای برقراری ثبات در بازار احتیاج به اقدامات هماهنگ برای کاهش فراوری وجود دارد. باید در اقدامات مشترک همه فراورینمایندگان عمده ازجمله روسیه، عربستان سعودی و آمریکا و سایر کشورهای عضو یا غیرعضو اوپک شرکت نمایند و عربستان سعودی و آمریکا باید شریکان کلیدی در تثبیت بازار دنیای نفت باشند.

توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش فراوری یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز پس از مخالفت مسکو با کاهش فراوری بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آوریل پس از سه سال سرانجام یافت.

پس از آن عربستان سعودی بیان کرد که فراوری نفت خود را تا 13 میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا سطح زیر 25 دلار برای هر بشکه در بازار دنیای نفت شده است.

لازم به ذکر است دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز آدینه گفت که ولادیمیر پوتین با عربستان سعودی درباره وضع بازار نفت مذاکره نمی کند.

وی گفت که وزیر انرژی روسیه با شرکا و همتایان خود در این زمینه در تماس است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 974

به "خبرنگاران روسیه از عربستان و آمریکا خواست سهمی برابر با این کشور در کاهش فراوری نفت داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه از عربستان و آمریکا خواست سهمی برابر با این کشور در کاهش فراوری نفت داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید