خبرنگاران شرایط استان ناپایدار است مردم پروتکل&zwnjهای بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش تعطیلات رو، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی گفت: تمامی شهرستان های استان از شرایط قرمز شیوع کرونا خارج شده اما شرایط همچنان نا پایدار است و مردم باید پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

خبرنگاران شرایط استان ناپایدار است مردم پروتکل&zwnjهای بهداشتی را جدی بگیرند

محمد صادق معتمدیان در این برنامه که ساعت 22 از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد افزود: پیش از اعلام محدودیتهای جدید کرونایی 19 شهرستان استان دارای شرایط قرمز و فوق قرمز بود که اکنون 18 شهرستان دارای شرایط نارنجی و بقیه زرد هستند، شرایط مشهد نیز نارنجی شده و تعداد ابتلا، بستری و فوتی های روزانه ناشی از کرونا نیز کاهش داشته که همه این موفقیت ها را مدیون تلاشهای کادر درمان، نهادهای مختلف و همکاری اصناف و مردم هستیم.

وی ادامه داد: با تمامی این موفقیتها، شرایط همچنان ناپایدار است و اگر محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را جدی نگیریم شرایط به سرعت قابل بازگشت است لذا از همه تقاضا می کنم در ایام پیش رو بویژه شب یلدا از دورهمی های فامیلی بپرهیزند و تجمع خود را مجازی برگزار کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز یک میلیون و 100 هزار و 818 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تا به امروز جان 51 هزار و 949 نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 800 هزار و 743 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته اند.

ایران در جدول دنیای پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای دنیا دارد.

استاندار خراسان رضوی همچنین از افتتاح پروژه ریلی خواف - هرات، به عنوان یک ابرپروژه منطقه ای در سایه شوم تحریم های استکباری یاد کرد و گفت: این ابرپروژه در حالی به دست متخصصین ایرانی به بهره برداری رسید که علاوه بر تحریم، کرونا نیز شرایط اقتصادی بیشتر کشورها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این پروژه که به طول 227 کیلومتر در چهار قطعه از طریق حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهوری ایران و افغانستان به بهره برداری رسید، باعث تحول شگرف اقتصادی 2 کشور می گردد.

معتمدیان ادامه داد: با تکمیل بخش اندک باقی مانده در تعهد طرف افغانستانی، در آینده نزدیک جابه جایی سالانه 6 میلیون تن کالا و یک و نیم میلیون مسافر در این جهت انجام می گردد.

وی گفت: در مرز دوغارون نیز تمهیدات فراوان برای روان سازی مبادلات و کاهش توقف کامیونها در دست انجام است، ساعات کار گمرک افزایش یافته و در صورت همکاری طرف مقابل آمادگی داریم فعالیت این مرز را 24 ساعته کنیم، در حال حاضر نیز با اقدامات اجرا شده توقف کامیونها در این مرز کاهش یافته و از 3300 کامیون به 1300 کامیون رسیده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: طرح بکارگیری تعیین های اقتصادی برای محرومیت زدایی روستاهای استان همچنان در دستور کار است تا با محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و تامین زیرساختهای لازم در مناطق روستایی، جمعیت این مناطق تثبیت گردد و از مهاجرت و پیشرفت حاشیه نشینی پیشگیری گردد.

وی ادامه داد: برخی از بانکهای خصوصی استان در این زمینه پرونده شفاف و همکاری های لازم را ندارند و سرمایه گذاری های مردم استان را در استان های دیگر هزینه می کنند که به آنها اخطار جدی داده شده است.

معتمدیان گفت: در حوزه عمرانی نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام دارای اولویت با استفاده از منابع مختلف در دستور کار است، 220 روستای استان آب پایدار بهداشتی در اختیار ندارند که حل این مشکل را نیز در اولویت قرار داده ایم.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1440

به "خبرنگاران شرایط استان ناپایدار است مردم پروتکل&zwnjهای بهداشتی را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط استان ناپایدار است مردم پروتکل&zwnjهای بهداشتی را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید